This is an old revision of the document!


Pixel Pet

Introducere

Pixel Pet este un joc interactiv în care utilizatorul îngrijește un animal virtual, hrănindu-l și jucându-se cu el. Starea pet-ului este reflectată printr-un LED RGB și transmisă prin consola serială. Scopul este de a crea un pet virtual cu care utilizatorii pot interacționa, folosind tehnici de programare pe microcontrolere, cum ar fi întreruperile, PWM și UART. Ideea a fost inspirată de jocurile de tip Tamagotchi, folosind componentele disponibile. Proiectul ajută la înțelegerea programării pe microcontrolere și interacțiunea hardware-software.

Descriere generală

Proiectul se bazeaza pe 3 componente principale:

  • Intreruperi: Detectarea apăsării butoanelor pentru a interacționa cu pet-ul.
  • PWM: Controlul unui LED RGB pentru a reflecta starea animalului (fericit/trist).
  • UART: Comunicarea cu utilizatorul prin consola serială pentru mesaje de stare și comenzi de interacțiune.

Modul de interacțiune:

  • Butoanele sunt conectate la pinii de întrerupere ai microcontrolerului, iar la apăsarea acestora se activează întreruperile care modifică starea pet-ului.
  • LED-ul RGB este controlat prin PWM pentru a reflecta starea pet-ului (verde pentru fericire, roșu pentru tristețe).
  • Comunicarea serială prin UART permite utilizatorului să trimită comenzi pentru hrănire sau joacă și vizualizează starea pet-ului.

Hardware Design

Lista de piese:

  • Microcontroler: Arduino UNO
  • 1 buton
  • 2 LED-uri RGB
  • Display Nokia 5110
  • fire tata-tata
  • 2 rezistori

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF

pm/prj2025/rnedelcu/alexandra.londraliu.1747723257.txt.gz · Last modified: 2025/05/20 09:40 by alexandra.londraliu
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0