Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

pm:prj2025:iotelea:raul.bosoanca [2025/05/24 23:48]
raul.bosoanca [Descriere generală]
pm:prj2025:iotelea:raul.bosoanca [2025/05/28 11:35] (current)
raul.bosoanca [Download]
Line 12: Line 12:
  
 Proiectul este controlat de un Arduino Uno (ATmega328P) alimentat de o baterie de 9V, cu posibilitatea de a fi pornit sau oprit printr-un switch mecanic. Pentru detectarea unei aruncări reușite — adică atunci când mingea trece prin inel — este utilizat senzorul TCRT5000. Un timer este folosit pentru gestionarea duratei fiecărui nivel, existând cinci nivele cu dificultate progresivă. În etapele superioare, un servomotor este responsabil de mișcarea dinamică a inelului, adăugând un plus de provocare. Feedbackul vizual și sonor este asigurat printr-un buzzer pasiv și o bandă LED WS2812B, oferind o experiență de joc interactivă. Toate informațiile esențiale — timpul rămas, nivelul curent și scorul — sunt afișate în timp real pe un display LCD 1602. Proiectul este controlat de un Arduino Uno (ATmega328P) alimentat de o baterie de 9V, cu posibilitatea de a fi pornit sau oprit printr-un switch mecanic. Pentru detectarea unei aruncări reușite — adică atunci când mingea trece prin inel — este utilizat senzorul TCRT5000. Un timer este folosit pentru gestionarea duratei fiecărui nivel, existând cinci nivele cu dificultate progresivă. În etapele superioare, un servomotor este responsabil de mișcarea dinamică a inelului, adăugând un plus de provocare. Feedbackul vizual și sonor este asigurat printr-un buzzer pasiv și o bandă LED WS2812B, oferind o experiență de joc interactivă. Toate informațiile esențiale — timpul rămas, nivelul curent și scorul — sunt afișate în timp real pe un display LCD 1602.
 +
 +Fiecare nivel dureaza 60 de secunde si necesita un numar minim de puncte pentru a trece mai departe.
 +
 +La nivelele 4 si 5 cosul va oscila stanga-dreapta pentru o dificultate mai mare.
 +
 +{{:​pm:​prj2025:​iotelea:​ecran_intermediar.jpg?​300x100|}}
 +{{:​pm:​prj2025:​iotelea:​ecran_game_over.jpg?​300x100|}}
 +
 +La pornire, arcade-ul canta un tune prin intermediul buzzerului
 +
 +Pentru fiecare coș reușit, scorul va crește automat, iar utilizatorul va primi un feedback printr-o animație luminoasă pe banda LED și un sunet emis de buzzer.
  
  
Line 27: Line 38:
   * LCD 1602 cu Interfata I2C si Backlight Albastru   * LCD 1602 cu Interfata I2C si Backlight Albastru
   * Fire 28 AWG   * Fire 28 AWG
 +  * 3D Print-uri 
 +<note important>​Pentru ca aveam nevoie de miscare liniara pentru cosul mobil, folosesc un print 3D care transforma servomotorul intr-un mic actuator liniar</​note>​
 ==== Hardware schematic ==== ==== Hardware schematic ====
  
 {{ :​pm:​prj2025:​iotelea:​schematic_mini_basketball.png?​600 |}} {{ :​pm:​prj2025:​iotelea:​schematic_mini_basketball.png?​600 |}}
-==== Piesle conectate la placa (designul 3D e in lucru) ==== 
  
-{{ :​pm:​prj2025:​iotelea:​piesele_conectate_la_placa.jpg?​direct&500 |}}+=== Piese folosite legate la placa === 
 + 
 +{{ :​pm:​prj2025:​iotelea:​piesele_conectate_la_placa.jpg?​500 |}} 
 + 
 +==== Proiectul hardware final ==== 
 +{{:​pm:​prj2025:​iotelea:​arcade_screen.png?​400x400|}} 
 +{{:​pm:​prj2025:​iotelea:​arcade.png?​300x400|}} 
 + 
 ===== Software Design ===== ===== Software Design =====
  
Line 48: Line 67:
   * timer - Timer2 folosit pentru cronometrare   * timer - Timer2 folosit pentru cronometrare
  
-<​note>​Protocol ​ciudatun bit de 1 presupune trimiterea unui semnal HIGH 6 cicli de ceas, urmat de unul LOW 4 cicli de ceas, respectiv 3 de HIGH si 7 de LOW pentru un bit de 0, se trimit bit cu bit valoarile RGB pentru fiecare led. La nivel de soft, animatia folosita e salvata intr-un vector uint8. ​ </​note>​+<​note>​Banda RGB comunica pe un protocol ​ciudatun bit de 1 presupune trimiterea unui semnal HIGH 6 cicli de ceas, urmat de unul LOW 4 cicli de ceas, respectiv 3 de HIGH si 7 de LOW pentru un bit de 0, se trimit bit cu bit valoarile RGB pentru fiecare led. La nivel de soft, animatia folosita e salvata intr-un vector uint8. ​ </​note>​
 <​note>​Senzorul IR prezinta debouncing software.</​note>​ <​note>​Senzorul IR prezinta debouncing software.</​note>​
 <​note>​Cum Timerul 2 ATmega328p foloseste un counter pe 8 biti (foarte putin pentru contorizarea unei secunde), folosesc un PRESCALER SOFTWARE care verifica cate intreruperi a generat timerul si executa rutina doar dupa un numar de apeluri.</​note>​ <​note>​Cum Timerul 2 ATmega328p foloseste un counter pe 8 biti (foarte putin pentru contorizarea unei secunde), folosesc un PRESCALER SOFTWARE care verifica cate intreruperi a generat timerul si executa rutina doar dupa un numar de apeluri.</​note>​
- 
  
  
Line 59: Line 77:
  
 [[https://​github.com/​raul-bosoanca/​Proiect_PM/​tree/​main|Repo Github]] [[https://​github.com/​raul-bosoanca/​Proiect_PM/​tree/​main|Repo Github]]
-===== Rezultate Obţinute ===== 
- 
-<note tip> 
-Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru. 
-</​note>​ 
  
 ===== Concluzii ===== ===== Concluzii =====
Line 69: Line 82:
 ===== Download ===== ===== Download =====
  
-<note warning>​ +[[https://github.com/raul-bosoanca/​Proiect_PM/​tree/​main|Repo to download]] 
-O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectuluisurse, scheme, etcUn fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).+===== Bibliografie/​Resurse =====
  
-Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea **Add Images or other files**. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul **:pm:​prj20??:​c?​** sau **:​pm:​prj20??:​c?:​nume_student** (dacă este cazul)**Exemplu:​** Dumitru Alin, 331CC -> **:​pm:​prj2009:​cc:​dumitru_alin**. +[[https://www.optimusdigital.ro/ro/|Optimus - Datasheets]]
-</note> +
- +
-===== Jurnal ===== +
- +
-<note tip> +
-Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului. +
-</note> +
- +
-===== Bibliografie/​Resurse =====+
  
-<​note>​ +[[https://​www.arduino.cc/en/​uploads/​Main/​Arduino_Uno_Rev3-schematic.pdf|Schematic R3]]
-Listă cu documente, datasheet-uri,​ resurse Internet folosite, eventual grupate pe **Resurse Software** şi **Resurse Hardware**. +
-</note>+
  
-<​html><​a class="​media mediafile mf_pdf"​ href="?​do=export_pdf">​Export to PDF</​a></​html>​ 
  
pm/prj2025/iotelea/raul.bosoanca.1748119734.txt.gz · Last modified: 2025/05/24 23:48 by raul.bosoanca
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0