Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

pm:prj2025:iotelea:mihai.tanase1509 [2025/04/29 23:59]
mihai.tanase1509 a
pm:prj2025:iotelea:mihai.tanase1509 [2025/05/12 22:22] (current)
mihai.tanase1509 [Software Design]
Line 1: Line 1:
 ====== Mini Bâlci ====== ====== Mini Bâlci ======
  
-===== Descriere generală ​=====+===== Introducere ​=====
  
 Proiectul curent contine 2 joculete des intalnite la balci, anume <​html><​a class="​high_striker"​ href="​https://​en.wikipedia.org/​wiki/​High_striker">​High Striker</​a></​html>​ si ceva similar cu Wheel of Fortune (dar nu ofera recompense). Proiectul curent contine 2 joculete des intalnite la balci, anume <​html><​a class="​high_striker"​ href="​https://​en.wikipedia.org/​wiki/​High_striker">​High Striker</​a></​html>​ si ceva similar cu Wheel of Fortune (dar nu ofera recompense).
Line 7: Line 7:
 Proiectul este in esenta un singur joc; scopul jocului este de a stimula unul din senzori, la un moment dat, la un prag aleator; odata ghicit pragul, jocul se considera terminat si va afisa, device-ului conectat la microcontroller,​ un <​html><​a class="​resistance_sensor"​ href="​https://​www.youtube.com/​watch?​v=xvFZjo5PgG0">​mesaj al zilei</​a></​html>​. Proiectul este in esenta un singur joc; scopul jocului este de a stimula unul din senzori, la un moment dat, la un prag aleator; odata ghicit pragul, jocul se considera terminat si va afisa, device-ului conectat la microcontroller,​ un <​html><​a class="​resistance_sensor"​ href="​https://​www.youtube.com/​watch?​v=xvFZjo5PgG0">​mesaj al zilei</​a></​html>​.
  
-<note warning>+===== Descriere generala ====== 
 Pragul este o valoare aleasa aleator de catre microcontroller,​ din domeniul pe care il suporta senzorul. Pragul este o valoare aleasa aleator de catre microcontroller,​ din domeniul pe care il suporta senzorul.
  
Line 13: Line 14:
  
 (Domeniul pe care il suporta senzorul de forta rezistiv) (Domeniul pe care il suporta senzorul de forta rezistiv)
- 
-</​note>​ 
  
 == Diagrama bloc == == Diagrama bloc ==
  
-{{pm:​prj2025:​iotelea:​diagram.png}}+{{pm:​prj2025:​iotelea:​diagrama_mihai1509.png}}
  
-===== Hardware Design ===== 
  
-<note tip> 
-x1 <​html><​a class="​resistance_sensor"​ href="​https://​ardushop.ro/​ro/​senzori/​1376-senzor-de-forta-rezistiv-fsr402-6427854020079.html">​Senzor de forta rezistiv</​a></​html>​ 
  
-x1 <​html><​a class="​resistance_sensor"​ href="​https://​www.amazon.com/​SMAMZ-Pieces-photoelectric-photoresistor-Suitable/​dp/​B0CLJ9W2YX">​Fotorezistor</​a></​html>​ 
- 
-x1 LED - pentru fotorezistor 
- 
-x1 LED - pentru a semnala cat de departe, fata de prag, este stimulul curent 
- 
-x1 LED - pentru timer, arata cat timp a mai ramas 
- 
-x1 buton - pentru a schimba focusul microcontroller-ului,​ de la un senzor la celalalt 
-</​note>​ 
- 
-===== Software Design ===== 
  
 Microcontroller-ul va fi focusat **doar** pe un senzor la un moment dat; pentru a analiza pe celalalt, se va apasa **un buton**, generandu-se astfel o **intrerupere**. Microcontroller-ul va fi focusat **doar** pe un senzor la un moment dat; pentru a analiza pe celalalt, se va apasa **un buton**, generandu-se astfel o **intrerupere**.
  
 In timp ce se ghiceste pragul, in spate va rula **un timer**, pentru a forta pe jucator sa actioneze mai rapid si eficient. In timp ce se ghiceste pragul, in spate va rula **un timer**, pentru a forta pe jucator sa actioneze mai rapid si eficient.
-**Doua LED-uri** ​se vor aprinde ​in tot acest timp, semnaland cat de departe este valoarea inregistrata fata de pragul ales de microcontroller,​ respectiv cat timp a mai ramas din sesiunea curenta.+**Doua LED-uri** vor fi aprinse ​in tot acest timp, semnaland cat de departe este valoarea inregistrata fata de pragul ales de microcontroller,​ respectiv cat timp a mai ramas din sesiunea curenta.
  
-<note tip> 
 Spre exemplu, pragul ales pentru senzorul rezistiv este 3.5 (Kg). Daca s-a inregistrat valoarea 9 (Kg), LED-ul se va aprinde cu culoarea rosie; daca s-ar fi inregistrat valoarea 3.5, atunci LED-ul ar fi fost verde si jocul s-ar fi terminat, urmand sa se afiseze mesajul zilei. Spre exemplu, pragul ales pentru senzorul rezistiv este 3.5 (Kg). Daca s-a inregistrat valoarea 9 (Kg), LED-ul se va aprinde cu culoarea rosie; daca s-ar fi inregistrat valoarea 3.5, atunci LED-ul ar fi fost verde si jocul s-ar fi terminat, urmand sa se afiseze mesajul zilei.
-</​note>​ 
  
-<note tip> 
 Prin sesiune se intelege perioada incepand cu rularea timer-ului si punctul in care timer-ul ajunge la valoarea 0; de obicei 25 de secunde. Prin sesiune se intelege perioada incepand cu rularea timer-ului si punctul in care timer-ul ajunge la valoarea 0; de obicei 25 de secunde.
 Odata ce timer-ul a ajuns la 0, se va genera aleator un alt prag si va incepe o noua sesiune. Odata ce timer-ul a ajuns la 0, se va genera aleator un alt prag si va incepe o noua sesiune.
-</​note>​ 
  
-<note warning> 
 Timer-ul se reseteaza doar cand: Timer-ul se reseteaza doar cand:
   * se ghiceste pragul   * se ghiceste pragul
   * timer-ul ajunge la 0   * timer-ul ajunge la 0
-</​note>​ 
  
-Finalul jocului presupune afisarea unui mesaj **prin UART** laptop-ului conectat la microcontroller;​ mesajul este doar unul, hardcodat si se incarca odata cu incarcarea codului pe microcontroller (deci este un string retinut pe stiva).+Finalul jocului presupune afisarea unui mesaj **prin UART** laptop-ului conectat la microcontroller;​ mesajul este doar unul, hardcodat si se incarca odata cu incarcarea codului pe microcontroller (deci este un string retinut pe stiva). Totodata, daca pragul a fost atins, servomotorul va porni si va roti moneda lipita pe acesta.
  
-===== Bibliografie/​Resurse ===== 
  
-**Resurse Hardware:** 
  
-http://www.whatimade.today/counting-speed-of-rotation-with-an-arduino-an-led-and-an-ldr-light-dependent-resistor/+===== Hardware Design ===== 
 + 
 +x1 <​html><​a class="​resistance_sensor"​ href="​https://​ardushop.ro/​ro/​senzori/​1376-senzor-de-forta-rezistiv-fsr402-6427854020079.html">​Senzor de forta rezistiv</​a></​html>​ 
 + 
 +x1 <​html><​a class="​resistance_sensor"​ href="​https://www.amazon.com/SMAMZ-Pieces-photoelectric-photoresistor-Suitable/​dp/​B0CLJ9W2YX">​Fotorezistor</​a></​html>​ 
 + 
 +x1 LED pentru fotorezistor 
 + 
 +x1 LED pentru a semnala cat de departe, fata de prag, este stimulul curent 
 + 
 +x1 LED pentru timer, arata cat timp a mai ramas 
 + 
 +x1 buton pentru a schimba focusul microcontroller-ului, de la un senzor la celalalt 
 + 
 +x1 <​html><​a class="​resistance_sensor"​ href="​https://​www.optimusdigital.ro/​ro/​motoare-servomotoare/​26-micro-servomotor-sg90.html?​gQT=1">​Servomotor</​a><​/html> 
 +===== Software Design =====
  
 +Mediu de dezvoltare: Arduino IDE
  
pm/prj2025/iotelea/mihai.tanase1509.1745960364.txt.gz · Last modified: 2025/04/29 23:59 by mihai.tanase1509
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0