This is an old revision of the document!


Smart chessboard

Introducere

  • Proiectul meu își propune implementarea unei table de șah inteligentă, capabile să detecteze mutările pieselor și să evidențieze mutările valide pentru piesa selectată.
  • În plus, sistemul va integra un display LCD dedicat afișării timpului rămas pentru fiecare jucător, precum și semnalării erorilor în cazul efectuării unor mutări invalide.
  • Ideea proiectului provine din experiența personală. Jucând șah cu fratele meu mai mic atât pe platforma chess.com, cât și pe o tablă fizică, am observat cât de folositoare este funcționalitatea de a vedea toate mutările posibile ale unei piese. Așadar, îmi propun să fac și o implementare fizică, cu scopul de a îmbunătăți experiența de joc și de a face șahul mai accesibil și interactiv..

Descriere generală

Circuitul propus are la bază un microcontroler ESP32, care acționează ca unitate centrală de control și coordonează interacțiunea dintre toate componentele sistemului. Acesta interacționează cu o matrice de switch-uri reed distribuită pe întreaga suprafață a tablei de șah. Fiecare căsuța conține un astfel de switch pentru a detecta dacă o piesă se află sau nu la o anumită poziție. În plus, pentru a reduce numărul de pini de output folosiți de matrice, folosesc un registru de deplasare 74CH595.

O schemă bloc cu toate modulele proiectului vostru, atât software cât şi hardware însoţită de o descriere a acestora precum şi a modului în care interacţionează.

Exemplu de schemă bloc: http://www.robs-projects.com/mp3proj/newplayer.html

Hardware Design

Componente necesare:

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

pm/prj2025/iotelea/alexandra.lache0802.1746946185.txt.gz · Last modified: 2025/05/11 09:49 by alexandra.lache0802
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0