This shows you the differences between two versions of the page.
pm:prj2025:iotelea:alexandra.lache0802 [2025/05/26 21:41] alexandra.lache0802 [Software Design] |
pm:prj2025:iotelea:alexandra.lache0802 [2025/05/26 21:55] (current) alexandra.lache0802 [Hardware Design] |
||
---|---|---|---|
Line 78: | Line 78: | ||
**Realizare tablă de șah** | **Realizare tablă de șah** | ||
- | [[https://drive.google.com/file/d/1VPy6rCzRrRd5N0nA_zXQbXTYwYyt8QC6/view?usp=sharing|Bandă led pe suportul inferior al tablei]] | ||
+ | * [[https://drive.google.com/file/d/1VPy6rCzRrRd5N0nA_zXQbXTYwYyt8QC6/view?usp=sharing|Bandă led pe suportul inferior al tablei]] | ||
+ | * [[https://drive.google.com/file/d/1a6xs2k5m4d7LkpFWmB1pGvC11KmW6UEW/view?usp=sharing| Testare funcționalitate 74HC595N]] | ||
+ | * [[https://drive.google.com/file/d/1Qw_CxFBaAX7rj3JhEk1cNrkVJc_pHWwu/view?usp=sharing|Suport reed-uri]] | ||
===== Software Design ===== | ===== Software Design ===== | ||
Line 86: | Line 88: | ||
* librării : Adafruit_NeoPixel.h pentru programarea bandei led adresabile, LiquidCrystal_I2C.h și Wire.h pentru LCD | * librării : Adafruit_NeoPixel.h pentru programarea bandei led adresabile, LiquidCrystal_I2C.h și Wire.h pentru LCD | ||
* noțiuni de laborator folosite: I2C, timer, întreruperi | * noțiuni de laborator folosite: I2C, timer, întreruperi | ||
+ | * github repo: https://github.com/alex2004-l/smart-chessboard | ||
- | * Aplicația este structurată ca o mașină de stări: | + | **Implementare** |
- | + | ||
- | typedef enum states { | + | * Aplicația este structurată ca o mașină de stări: BEGINNING, READY, PICK, MOVE, CAPTURE, END; |
- | BEGINNING, READY, PICK, | + | |
- | MOVE, CAPTURE, END } STATES; | + | |
* Pentru a urmări pozițiile pieselor pe tablă se folosesc doi vectori: board și previous_board. | * Pentru a urmări pozițiile pieselor pe tablă se folosesc doi vectori: board și previous_board. | ||
* press_button_white() și press_button_black() sunt ISR-uri (Interrupt Service Routines) care schimbă starea jocului când jucătorul apasă butonul. | * press_button_white() și press_button_black() sunt ISR-uri (Interrupt Service Routines) care schimbă starea jocului când jucătorul apasă butonul. | ||
+ | * Detectarea mutărilor pieselor prin comparația board vs previous_board | ||
+ | |||
+ | * Validarea mutărilor pe baza tipului de piesă (folosind funcțiile din moves.h) | ||
+ | |||
+ | * Implementarea unui sistem de cronometru (folosind hardware timer) | ||
+ | |||
+ | * Detectarea capturilor și actualizarea stării jocului (CAPTURE, END) | ||
+ | |||
+ | * Afișarea mutărilor și timpului pe LCD | ||
+ | |||
+ | * Controlul LED-urilor în funcție de mutările făcute sau starea curentă | ||
+ | |||