This shows you the differences between two versions of the page.
|
pm:prj2025:iotelea:alexandra.lache0802 [2025/05/26 21:34] alexandra.lache0802 [Software Design] |
pm:prj2025:iotelea:alexandra.lache0802 [2025/05/26 21:55] (current) alexandra.lache0802 [Hardware Design] |
||
|---|---|---|---|
| Line 78: | Line 78: | ||
| **Realizare tablă de șah** | **Realizare tablă de șah** | ||
| - | [[https://drive.google.com/file/d/1VPy6rCzRrRd5N0nA_zXQbXTYwYyt8QC6/view?usp=sharing|Bandă led pe suportul inferior al tablei]] | ||
| + | * [[https://drive.google.com/file/d/1VPy6rCzRrRd5N0nA_zXQbXTYwYyt8QC6/view?usp=sharing|Bandă led pe suportul inferior al tablei]] | ||
| + | * [[https://drive.google.com/file/d/1a6xs2k5m4d7LkpFWmB1pGvC11KmW6UEW/view?usp=sharing| Testare funcționalitate 74HC595N]] | ||
| + | * [[https://drive.google.com/file/d/1Qw_CxFBaAX7rj3JhEk1cNrkVJc_pHWwu/view?usp=sharing|Suport reed-uri]] | ||
| ===== Software Design ===== | ===== Software Design ===== | ||
| Line 86: | Line 88: | ||
| * librării : Adafruit_NeoPixel.h pentru programarea bandei led adresabile, LiquidCrystal_I2C.h și Wire.h pentru LCD | * librării : Adafruit_NeoPixel.h pentru programarea bandei led adresabile, LiquidCrystal_I2C.h și Wire.h pentru LCD | ||
| * noțiuni de laborator folosite: I2C, timer, întreruperi | * noțiuni de laborator folosite: I2C, timer, întreruperi | ||
| + | * github repo: https://github.com/alex2004-l/smart-chessboard | ||
| - | Aplicația este structurată ca o mașină de stări: | + | **Implementare** |
| - | <note>typedef enum states { | + | |
| - | BEGINNING, READY, PICK, | + | |
| - | MOVE, CAPTURE, END | + | |
| - | } STATES;</note> | + | |
| - | Pentru a urmări pozițiile pieselor pe tablă se folosesc doi vectori: board și previous_board. | + | * Aplicația este structurată ca o mașină de stări: BEGINNING, READY, PICK, MOVE, CAPTURE, END; |
| - | press_button_white() și press_button_black() sunt ISR-uri (Interrupt Service Routines) care schimbă starea jocului când jucătorul apasă butonul. | + | |
| + | * Pentru a urmări pozițiile pieselor pe tablă se folosesc doi vectori: board și previous_board. | ||
| + | * press_button_white() și press_button_black() sunt ISR-uri (Interrupt Service Routines) care schimbă starea jocului când jucătorul apasă butonul. | ||
| + | * Detectarea mutărilor pieselor prin comparația board vs previous_board | ||
| + | |||
| + | * Validarea mutărilor pe baza tipului de piesă (folosind funcțiile din moves.h) | ||
| + | |||
| + | * Implementarea unui sistem de cronometru (folosind hardware timer) | ||
| + | |||
| + | * Detectarea capturilor și actualizarea stării jocului (CAPTURE, END) | ||
| + | |||
| + | * Afișarea mutărilor și timpului pe LCD | ||
| + | |||
| + | * Controlul LED-urilor în funcție de mutările făcute sau starea curentă | ||
| + | |||