This is an old revision of the document!


Wireless Glove Controller - Safronii Veaceslav

Introducere

Functionalitatea:

Wireless Glove Controller este un dispozitiv sub formă de mănușă care permite controlul calculatorului prin mișcări ale mâinii. Folosind gesturi simple, utilizatorul poate deplasa cursorul sau simula apăsarea unor taste, fără a atinge efectiv tastatura sau mouse-ul.

Scopul proiectului:

Crearea unei alternative la metodele clasice de interacțiune cu calculatorul, printr-un control intuitiv și hands-free. Este gândit să fie o soluție flexibilă, utilă în situații în care utilizatorul nu poate folosi periferice tradiționale sau în care se dorește o formă de interacțiune mai naturală și mai liberă.

Ideea de start:

Ideea a pornit din dorința de a combina funcționalitatea unui controller modern cu libertatea de mișcare oferită de un sistem wireless. M-au inspirat controlerele din realitatea virtuală și tehnologiile folosite în asistența persoanelor cu dizabilități.

Utilitatea:

Acest tip de control ar putea fi util în multe scenarii: de la gaming, la prezentări, până la aplicații educaționale sau medicale. Pentru mine, este o oportunitate de a aplica practic noțiunile studiate și de a învăța mai multe despre integrarea senzorilor, comunicație wireless și procesare de semnal într-un sistem real și interactiv.

Descriere generală

Hardware Design

Piese:

Componentă Descriere / Observație
ESP32-WROOM-32 Placă de dezvoltare cu WiFi și Bluetooth
Sensor cu giroscop și accelerometru MPU6050 – comunicare I²C
Modul de încărcare TP4056 – pentru baterii Li-Ion/Li-Po
Ridicător de tensiune MT3608 – boost la 5V pentru ESP32
Acumulator litiu-polimer 103450 – 3.7V, 2000mAh
Butoane tactile Pentru input manual
Placa de prototipare cablaj Breadboard sau PCB

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF

pm/prj2025/fstancu/veaceslav.safronii.1747608571.txt.gz · Last modified: 2025/05/19 01:49 by veaceslav.safronii
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0