This is an old revision of the document!


Digital Chess Clock - Popescu Maria Bianca

Introducere

Proiectul implementează un ceas de șah digital folosind Arduino, afișaje cu 7 segmente și un LCD. Ceasul oferă funcționalități standard pentru turneele de șah:

  • Cronometrează timpul fiecărui jucător
  • Permite setarea diferitelor moduri de joc (Blitz, Rapid, Clasic)
  • Oferă feedback sonor pentru acțiunile jucătorilor
  • Permite pauză/reluare a timpului

Ideea a pornit de la dorința de a crea un instrument practic pentru jucătorii de șah, care să fie în același timp un exercițiu educațional de programare și electronică. Utilitatea acestui proiect constă în:

  • Economisirea costurilor comparativ cu ceasurile de șah comerciale
  • Personalizarea funcționalităților conform nevoilor specifice
  • Înțelegerea principiilor de programare și electronică în contextul unui sistem embedded funcțional

Descriere generală

Ceasul de șah digital este un sistem complex care îmbină componente hardware și software pentru a oferi o soluție funcțională și intuitivă de cronometrare pentru jocul de șah. Proiectul utilizează o singură placă Arduino MEGA 2560 pentru a controla toate componentele și a implementa logica necesară.

Hardware Design

Lista de componente principale:

  • Arduino Mega
  • 2 Breadboard
  • Display LCD 16×2 pentru afișarea stării jocului
  • Doua 4-digit led displays
  • Doua butoane pentru acționarea de către jucători
  • Doua butoane pentru modurile de joc
  • Potentiometru
  • Buzzer pentru alerte sonore
  • Rezistențe necesare pentru circuit
  • Cabluri de conexiune

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF

pm/prj2025/fstancu/maria.popescu0411.1747614502.txt.gz · Last modified: 2025/05/19 03:28 by maria.popescu0411
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0