This is an old revision of the document!
Digital Chess Clock - Popescu Maria Bianca
Introducere
Proiectul implementează un ceas de șah digital folosind Arduino, afișaje cu 7 segmente și un LCD. Ceasul oferă funcționalități standard pentru turneele de șah:
Cronometrează timpul fiecărui jucător
Permite setarea diferitelor moduri de joc (Blitz, Rapid, Clasic)
Oferă feedback sonor pentru acțiunile jucătorilor
Permite pauză/reluare a timpului
Ideea a pornit de la dorința de a crea un instrument practic pentru jucătorii de șah, care să fie în același timp un exercițiu educațional de programare și electronică.
Utilitatea acestui proiect constă în:
Economisirea costurilor comparativ cu ceasurile de șah comerciale
Personalizarea funcționalităților conform nevoilor specifice
Înțelegerea principiilor de programare și electronică în contextul unui sistem embedded funcțional
Descriere generală
Ceasul de șah digital este un sistem complex care îmbină componente hardware și software pentru a oferi o soluție funcțională și intuitivă de cronometrare pentru jocul de șah. Proiectul utilizează o singură placă Arduino MEGA 2560 pentru a controla toate componentele și a implementa logica necesară.
Hardware Design
Lista de componente principale:
Arduino Mega
2 Breadboard
Display LCD 16×2 pentru afișarea stării jocului
Doua 4-digit led displays
Doua butoane pentru acționarea de către jucători
Doua butoane pentru modurile de joc
Potentiometru
Buzzer pentru alerte sonore
Rezistențe necesare pentru circuit
Cabluri de conexiune
Software Design
Descrierea codului aplicaţiei (firmware):
mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
(etapa 3) surse şi funcţii implementate
Rezultate Obţinute
Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.
Concluzii
Download
O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună

.
Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.
Jurnal
Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.
Bibliografie/Resurse
Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.
Export to PDF