This is an old revision of the document!


Package Delivery Car - Racovcen Laurențiu

Introducere

Proiectul este o mașinuță care poate livra colete singură, fără să fie controlată direct de cineva după specificarea traseului. Mașinuța primește traseul pe care trebuie să meargă printr-o aplicație web care rulează pe o plăcuță ESP32. După ce ajunge la destinație și lasă coletul, mașinuța se întoarce singură la locul de unde a plecat. Scopul proiectului este de a dezvolta o soluție pentru transportul autonom de colete de dimensiuni mici. Cred că acest proiect este util pentru că mă ajută să învăț cum să combin partea de hardware cu cea software, astfel încât să rezolv o problemă reală - livrarea coletelor.

Descriere generală

Hardware Design

Lista de piese:

Nr. crt. Denumire Cantitate
1. ESP-WROOM-32 1
2. L298N Dual Motor Driver 1
3. Motor 4
4. Modul coborâre tensiune LM2596 1
5. Senzor accelerometru și giroscop MPU6050 1
6. Servomotor SG90 2
7. Baterie 1

Circuit electric:

Descriere:

Circuitul este al unei mașinuțe controlate de un microcontroller ESP32, destinat să controleze patru motoare DC printr-un driver L298N, două servomotoare SG90, să citească date de la un senzor MPU6050 (accelerometru și giroscop), și să fie alimentat de la o baterie printr-un modul de coborâre a tensiunii LM2596.

- Bateria: Bateria alimentează întregul sistem. Pentru a adapta tensiunea la nivelul necesar funcționării mașinuței, ieșirea bateriei este conectată la modulul de coborâre a tensiunii LM2596. - ESP32:

  1. Primește alimentare de la modulul LM2596.
  2. Controlează driverul de motoare L298N prin pinii digitali, trimițând semnale PWM și de direcție pentru a controla cele patru motoare DC conectate la L298N.
  3. Primește date de la senzorul MPU6050 (accelerometru și giroscop) prin interfața I2C (SCL și SDA).

Controlează două servomotoare SG90 prin pini digitali separați, oferind semnalul de control PWM necesar pentru poziționarea acestora.

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF

pm/prj2025/fstancu/laurentiu.racovcen.1747661912.txt.gz · Last modified: 2025/05/19 16:38 by laurentiu.racovcen
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0