This is an old revision of the document!
Acest proiect constă într-o implementare a jocului Snake clasic pe platforma Arduino Uno R3. O caracteristică importantă este controlul vitezei șarpelui prin intermediul unui potențiometru, iar scorul obținut de jucător este vizualizat pe un display LCD.
Milestone 2 (HARDWARE):
Componente: LCD 12864 Albastru ST7920, Modul potentiometru rotativ RV09, 4 x Buton Mini 6x6x5 4 pini.
Am finalizat conexiunile componentelor, configurarea pinilor butoanelor, citirea valorilor potențiometrului și funcționarea display-ului LCD. Partea hardware este completă, urmând să mă concentrez pe implementarea software-ului.
Butoane:
Cele 4 butoane sunt conectate la pinii 2, 3, 4 și 9. Am ales acești pini deoarece:
În acest mod, avem rutine separate (sau mecanisme de identificare) pentru fiecare buton, și nu trebuie să verificăm ce buton a fost apăsat în mod constant în bucla principală a programului. Un pin al fiecărui buton este conectat la ground, iar celălalt este conectat la pinul de intrare respectiv al plăcii. De asemenea, butoanele folosesc rezistențele de pull-up interne ale Arduino.
Potentiometru:
Potențiometrul este conectat astfel: GND la masă, Vcc la 5V, iar ieșirea (OUT) la pinul analogic A0 al Arduino. Valoarea citită de pe potențiometru va fi utilizată pentru a controla viteza șarpelui
LCD-ul:
Pinii LCD-ului ST7920 128×64 sunt conectati de placa Arduino in felul urmator:
LCD-ul ST7920 comunică cu placa de dezvoltare Arduino prin protocolul SPI.
Bill of Materials:
Diagrama Bloc a proiectului:
Circuit:
Schema electrică:
Poză: