This is an old revision of the document!


X si 0 - Joc clasic

Autor: Croitoru Constantin-Bogdan
Grupa: 334CA

Introducere

Proiectul consta in realizarea jocului clasic X si 0 utilizand un microcontroller, un LCD, un joystick pentru controlul miscarilor, un buzzer si un led pentru semnalizarea sfarsitului jocului.

Scopul proiectului este sa ofere o varianta hardware interactiva a jocului clasic.

Ideea de la care am pornit a fost implementarea unui joculet usor de jucat si cunoscut de toata lumea.

Consider ca este util pentru mine deoarece am ocazia de a realiza un proiect, atat hardware, cat si software, iar pentru altii poate fi o sursa de inspitatie pentru a-si construi propriile jocuri preferate.

Descriere generală

Schema bloc

Descriere
Proiectul are la baza microcontroller-ul Arduino UNO, care interactioneaza cu urmatoarele componente:

  • LCD Nokia 5110
    • afiseaza tabla de joc cu pozitionarea simbolurilor
    • afiseaza mesajul final care indica castigatorul
  • Joystick
    • permite jucatorului sa selecteze pozitia pe tabla de joc
  • Buzzer
    • emite un sunet la final in functie de rezultatul obtinut (daca a castigat sau nu)
  • Led
    • indica starea jocului: verde daca a castigat, rosu daca a pierdut, albastru trebuie sa puna un simbol pe tabla de joc

Hardware Design

Aici puneţi tot ce ţine de hardware design:

Schema electrica

Alegere pini:

  • Joystick
    • pentru axa X folosesc A0 deoarece este un pin analogic care poate citi variatia tensiunii in functie de pozitia joystickului
    • pentru axa Y folosesc A1 deoarece este un pin analogic care poate citi variatia tensiunii in functie de pozitia joystickului
    • pentru butonul joystickului folosesc pinul D8 deoarece este un pin digital care poate citi starea HIGH/LOW
    • este alimentat la 5V
  • Buzzer
    • folosesc pinul D2 deoarece este un pin digital care poate genera semnal PWM
  • Led
    • pentru coloare rosie folosesc pinul D9 deoarece este un pin digital cu soport PWM
    • pentru coloare rosie folosesc pinul D10 deoarece este un pin digital cu soport PWM
    • pentru coloare rosie folosesc pinul D11 deoarece este un pin digital cu soport PWM
  • LCD Nokia 5110
    • RST este connect la D3
    • CE este connect la D4
    • DC este connect la D5
    • DIN este connect la D6
    • CLK este connect la D7
    • este alimentat la 3.3V, VCC conectat la 3.3V
    • LIGHT si GND sunt conectate la ground

Bill of Materials

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

06.05 : Creare pagina wiki

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF

pm/prj2025/fstancu/ccroitoru1703.1747558234.txt.gz · Last modified: 2025/05/18 11:50 by ccroitoru1703
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0