This is an old revision of the document!
Proiectul constă în realizarea unui sistem interactiv care detectează când o bilă trece printr-o poartă de lemn și reacționează prin activarea unui buzzer și actualizarea unui scor afișat pe un ecran, dar si luminarea unor LED-uri cand cineva marcheaza/rateaza (verde/rosu). Scopul este de a simula un mecanism simplu de marcare, asemănător celor întâlnite în jocurile de tip mini-fotbal sau pinball. Ideea a pornit de la dorința de a combina elemente hardware și software într-un mod creativ și vizual. Este util atât din punct de vedere educațional (înțelegerea senzorilor, a afișajelor și a controlului cu Arduino), cât și recreativ, putând fi folosit în proiecte de tip DIY sau în jocuri interactive.
Interacțiuni:
Cineva arunca bila de la o distanta anume spre poarta mica din lemn
Bila trece prin poartă → senzorul trimite semnal către Arduino
Arduino pornește buzzerul, actualizează scorul si lumineaza LED-urile verzi
Ecranul afișează GOAL! si scorul actualizat
Bila rateaza poarta → senzorul trimite semnal catre Arduino
Arduino porneste buzzerul cu un sunet trist, scorul nu se actualizeaza si lumineaza LED-urile rosii
Ecranul afiseaza MISS! si scorul ramas
Module:
Senzor ultrasonic (HC-SR04): Detectează trecerea bilei prin poartă
Arduino Uno R2 (A000066): Unitatea centrală de control
Buzzer (KY-006): Emite un sunet/melodie când bila este detectată
Ecran LCD/I2C (LCM1602 IIC V1): Afișează scorul (counter incrementat)
Fire clasice (Jumper wires) M-M si F-M: Asamblez cu ele proiectul
Led-uri (5mm): Lumineaza cand se da gol
Descrierea codului aplicaţiei (firmware):
Detecție bilă (senzor ultrasonic): Măsoară distanța și detectează trecerea bilei prin poartă. Praguri ajustabile (distance < 15cm = gol, distance > 30cm = ratare). Gestionare scor: Variabilă score + buton RESET pentru resetare. Afișare pe LCD ("GOAL!", "MISS!", scor actual). Feedback: LED-uri: verde (gol), roșu (ratare). Buzzer: melodii diferite pentru gol/ratare. Structuri simple: Array-uri pentru sunete (goalSound[], missSound[]). Boolean (ballDetected) pentru evitarea trigger-urilor multiple. Cod sursa: https://github.com/BanicaDragos/pm_project
Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.