This is an old revision of the document!


Penalty Shootout

Introducere

Proiectul constă în realizarea unui sistem interactiv care detectează când o bilă trece printr-o poartă de lemn și reacționează prin activarea unui buzzer și actualizarea unui scor afișat pe un ecran, dar si luminarea unor LED-uri cand cineva marcheaza/rateaza (verde/rosu). Scopul este de a simula un mecanism simplu de marcare, asemănător celor întâlnite în jocurile de tip mini-fotbal sau pinball. Ideea a pornit de la dorința de a combina elemente hardware și software într-un mod creativ și vizual. Este util atât din punct de vedere educațional (înțelegerea senzorilor, a afișajelor și a controlului cu Arduino), cât și recreativ, putând fi folosit în proiecte de tip DIY sau în jocuri interactive.

Descriere generală

Interacțiuni:

Cineva arunca bila de la o distanta anume spre poarta mica din lemn

Bila trece prin poartă → senzorul trimite semnal către Arduino

Arduino pornește buzzerul, actualizează scorul si lumineaza LED-urile verzi

Ecranul afișează GOAL! si scorul actualizat

Bila rateaza poarta → senzorul trimite semnal catre Arduino

Arduino porneste buzzerul cu un sunet trist, scorul nu se actualizeaza si lumineaza LED-urile rosii

Ecranul afiseaza MISS! si scorul ramas

Hardware Design

Module:

Senzor ultrasonic (HC-SR04): Detectează trecerea bilei prin poartă

Arduino Uno R2 (A000066): Unitatea centrală de control

Buzzer (KY-006): Emite un sunet/melodie când bila este detectată

Ecran LCD/I2C (LCM1602 IIC V1): Afișează scorul (counter incrementat)

Fire clasice (Jumper wires) M-M si F-M: Asamblez cu ele proiectul

Led-uri (5mm): Lumineaza cand se da gol

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF

pm/prj2025/eradu/dragos.banica0711.1747838793.txt.gz · Last modified: 2025/05/21 17:46 by dragos.banica0711
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0