This is an old revision of the document!


Simon says 1v1

Introduction

Project Overview: This project is an interactive game called Simon Says 1v1, built using the Arduino platform. It is a competitive memory game designed for two players, where each player takes turns repeating an increasingly complex sequence of lights and sounds. The game continues until one player makes a mistake, and the other is declared the winner.

What it does: The game generates a random sequence of LED flashes and sound tones. Players must replicate the sequence by pressing buttons that correspond to each LED. The system automatically checks for mistakes and keeps track of whose turn it is.

Purpose: The goal is to create a fun, fast-paced game that improves players’ memory, reaction time, and focus, while also providing a competitive multiplayer experience.

The idea behind it: The concept started from the classic Simon Says game, but I wanted to enhance it by turning it into a 1v1 challenge. This makes it more engaging and encourages interaction between players.

Why it’s useful: This project is both entertaining and educational. It helps players train their memory and reflexes, and for us, it was a great way to improve our understanding of microcontroller programming, real-time interaction, and electronics.

Description

HARDWARE

SOFTWARE

Hardware Design

Aici puneţi tot ce ţine de hardware design:

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF

pm/prj2025/eradu/andrei.gheta.1746283265.txt.gz · Last modified: 2025/05/03 17:41 by andrei.gheta
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0