Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

pm:prj2025:eradu:andrei.gheta [2025/05/19 14:44]
andrei.gheta [Software Design]
pm:prj2025:eradu:andrei.gheta [2025/05/29 19:32] (current)
andrei.gheta [Hardware Design]
Line 1: Line 1:
-====== Simon says 1v1 ======+====== Simon Says 1v1 ======
 ===== Introduction ===== ===== Introduction =====
  
Line 56: Line 56:
 **Electrical Scheme:** **Electrical Scheme:**
  
-{{:​pm:​prj2025:​eradu:​image.png?600|}}+{{:​pm:​prj2025:​eradu:​simon.png?600|}}
  
 ===== Software Design ===== ===== Software Design =====
Line 62: Line 62:
 **IDE:​** ​ **IDE:​** ​
  
-Arduino+Arduino ​IDE 
 + 
 +Platform: Arduino Mega 
 + 
 +Programming language: C/C++ with Arduino core 
 + 
 +Serial Monitor used for debugging and feedback
  
 **Data Structures:​** **Data Structures:​**
Line 86: Line 92:
 - Timeout-based input wait: waitForChoice() uses millis() for timing player responses - Timeout-based input wait: waitForChoice() uses millis() for timing player responses
  
-- Interrupt-driven timer: setupTimer() configures Timer1 using low-level registers 
  
 **Pseudocode:​** **Pseudocode:​**
Line 97: Line 102:
       generateSequence()       generateSequence()
       displaySequence()       displaySequence()
 +      INCREMENT sequence length
       IF player 1 fails → gameOver = true       IF player 1 fails → gameOver = true
  
Line 102: Line 108:
       SET currentPlayer to 2       SET currentPlayer to 2
       displaySequence()       displaySequence()
 +      INCREMENT sequence length
       IF player 2 fails → gameOver = true       IF player 2 fails → gameOver = true
  
       IF both players succeeded       IF both players succeeded
-        INCREMENT sequence length 
         CONTINUE         CONTINUE
  
Line 115: Line 121:
  
  
-===== Rezultate Obţinute ​=====+===== Results ​=====
  
-<note tip> +The project works as intended: the game correctly handles player turns, detects mistakes, increases difficulty, and displays the winner. All hardware components function properly, and the game resets and restarts as expected.
-Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru. +
-</​note>​+
  
-===== Concluzii ​=====+===== Conclusions ​=====
  
-===== Download =====+The project successfully demonstrates the use of microcontroller peripherals to create an interactive memory game. It helped reinforce my understanding of hardware-software integration and real-time programming.
  
-<note warning> 
-O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului:​ surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-). 
  
-Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea **Add Images or other files**. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul **:​pm:​prj20??:​c?​** sau **:​pm:​prj20??:​c?:​nume_student** (dacă este cazul). **Exemplu:​** Dumitru Alin, 331CC -> **:​pm:​prj2009:​cc:​dumitru_alin**. +===== Resources ​=====
-</​note>​ +
- +
-===== Jurnal ​===== +
- +
-<note tip> +
-Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului. +
-</​note>​ +
- +
-===== Bibliografie/​Resurse ===== +
- +
-<​note>​ +
-Listă cu documente, datasheet-uri,​ resurse Internet folosite, eventual grupate pe **Resurse Software** şi **Resurse Hardware**. +
-</​note>​+
  
-<​html><​a class="​media mediafile mf_pdf"​ href="?​do=export_pdf">​Export to PDF</a></html>+Github: https://github.com/​andreigheta/​simon-says-1vs1/​
  
pm/prj2025/eradu/andrei.gheta.1747655085.txt.gz · Last modified: 2025/05/19 14:44 by andrei.gheta
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0