This is an old revision of the document!
Am realizat un joc de X și 0 (Tic-Tac-Toe) cu ajutorul unei plăci Arduino Uno, care poate fi jucat în două moduri:
Jucător vs. Jucător Jucător vs. Bot (automat) Jocul este afișat pe un ecran LCD TFT de 1.44’’, iar controlul jocului se face prin intermediul a două butoane. Interfața este simplă, iar rezultatul partidei este afișat în timp real pe ecran.
Scopul proiectului:
Scopul a fost să îmbinăm cunoștințele de electronică și programare pentru a crea un joc interactiv, care să fie atât educativ, cât și distractiv. Am vrut să învățăm mai multe despre afișajele grafice, interacțiunea cu utilizatorul prin butoane și logica unui joc automatizat.
Ideea de la care am pornit:
Totul a început cu ideea de a crea un joc simplu, dar atractiv, folosind componente de bază Arduino. Am vrut să ne testăm creativitatea și să adăugăm și un mod cu inteligență artificială simplă (bot), pentru a face proiectul mai interesant și mai complex.
De ce credem că este util:
Pentru alții: este un proiect ideal pentru începători care doresc să învețe programare Arduino, folosirea unui ecran LCD, lucrul cu butoane și aplicarea logicii în jocuri. Pentru noi: ne-a ajutat să înțelegem mai bine cum interacționează componentele hardware cu codul, cum se gestionează interfețele grafice și cum se scrie o logică de joc, inclusiv pentru un bot.
Descrierea componentelor:
1. Plăcuța Arduino Uno
Rol: Este creierul proiectului. Este un microcontroler programabil care citește intrări (ex: de la butoane) și controlează ieșiri (ex: LED-uri, motoare).
2. Fire mama-mama
Rol: Sunt folosite pentru a face conexiunile între componente și placa de dezvoltare (Arduino ↔ Breadboard ↔ Componente).
3. 2 rezistențe de 10 ohm
Rol: Limitează curentul care trece printr-un circuit. La 10 ohmi sunt destul de mici și pot fi folosite în testări simple sau pentru protecție minimă.
4. 2 pushbutton-uri
Rol: Sunt folosite ca dispozitive de intrare. Când apeși pe ele, trimit un semnal digital (HIGH/LOW) către Arduino.
5. Breadboard (placă de test)
Rol: Permite realizarea de conexiuni temporare între componente fără a fi nevoie de lipire.
Exemplu de schemă bloc: https://app.cirkitdesigner.com/project/c9b9278d-fca2-4413-96c0-09f02bc888e8
Descrierea componentelor:
1. Plăcuța Arduino Uno
Rol: Este creierul proiectului. Este un microcontroler programabil care citește intrări (ex: de la butoane) și controlează ieșiri (ex: LED-uri, motoare).
2. Fire mama-mama
Rol: Sunt folosite pentru a face conexiunile între componente și placa de dezvoltare (Arduino ↔ Breadboard ↔ Componente).
3. 2 rezistențe de 10 ohm
Rol: Limitează curentul care trece printr-un circuit. La 10 ohmi sunt destul de mici și pot fi folosite în testări simple sau pentru protecție minimă.
4. 2 pushbutton-uri
Rol: Sunt folosite ca dispozitive de intrare. Când apeși pe ele, trimit un semnal digital (HIGH/LOW) către Arduino.
5. Breadboard (placă de test)
Rol: Permite realizarea de conexiuni temporare între componente fără a fi nevoie de lipire.
Schema electrica:
Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.