This is an old revision of the document!
Proiectul “Bomb Defusal Challenge” este un joc fizic interactiv inspirat de “Keep Talking and Nobody Explodes”.
Jucătorii trebuie să dezamorseze o bombă virtuală prin rezolvarea mai multor mini-jocuri (module) înainte ca timerul să ajungă la zero.
Ceea ce face acest proiect special este integrarea hardware-ului real - senzori, LED-uri, butoane și afișaje - pentru a crea o experiență tactilă autentică.
Scopul proiectului este de a crea o experiență de joc cooperativă, care necesită comunicare clară, logică și abilitatea de a lucra sub presiune. Ideea de bază este de a transforma un joc digital popular într-o experiență fizică interactivă folosind componente electronice accesibile.
Acest proiect este util ca exercițiu practic de electronică și programare, demonstrând cum pot fi integrate multiple tehnologii într-un singur sistem coerent. Pentru jucători, oferă o experiență de joc unică și antrenantă care combină elemente digitale cu cele fizice.
Componente principale:
Unitatea centrală de control (ESP32)
- Gestionează logica jocului, timerele și comunicarea între module - Afișează informații pe ecranul TTGO T-Display - Generează sunetele pentru alarmă și feedback
Modulul Giroscop/Accelerometru (MPU-6500) compatibil I2C
- Detectează orientarea și mișcarea “bombei” - Permite activarea “gimmick-ului” care necesită întoarcerea bombei când alarma sună
Modulul Simon Says Go
- Semaforul cu 3 LED-uri (roșu, galben, verde) - LED-ul “Simon” care indică când trebuie apăsat un buton - 3 butoane tactile pentru interacțiunea jucătorului
Modulul Wire Cutting
- 3 conexiuni de fire detașabile - Sistem de detecție pentru identificarea firului “tăiat” - Logică pentru determinarea firului corect bazată pe alte condiții
Modulul Bomb Disarm Code (Beta)
- Senzor de presiune BMP180 compatibil I2C utilizat ca “fingerprint scanner” - Senzor de temperatură DS18B20 pentru măsurarea căldurii degetului - Senzor de sunet pentru detectarea parolei vocale șoptite/fluierate - LED-uri pentru feedback vizual
Sistem de alarmă și feedback
- Modul amplificator audio LM386 pentru alarmă și efecte sonore - LEDuri pentru indicarea statusului (timpul rămas, greșeli)
Toate aceste module comunică cu unitatea centrală ESP32, care coordonează logica jocului și afișează informații relevante pe ecran.
| Nume | Descriere |
|---|---|
| Placă TTGO T-Display ESP32 | Controler pentru module și unitatea centrală |
| Modul MPU-6500 (accelerometru + giroscop) | Detectarea orientării bombei |
| Modul senzor sunet LM393 | Detectarea parolei vocale |
| Senzor BMP180 | Măsurarea presiunii pentru “fingerprint scanner” |
| Senzor DS18B20 | Măsurarea temperaturii degetului |
| Modul amplificator audio LM386 | Sistem de alarmă și efecte sonore |
| Conectori XH2.54 | Conexiuni pentru module |
| Module cu 3 LED-uri (R, Y, G) | Semafor pentru Simon Says și indicatori |
| Switch-uri toggle | Controale și interacțiuni |
| Senzor distanță HC-SR04P | - |
| LED-uri verzi 5mm | Indicatori de stare |
| LED-uri galbene 5mm | Indicatori de stare |
| LED-uri roșii 3mm | Indicatori de eroare |
| Butoane rotunde | Interfața pentru interacțiuni |
| Condensatoare + Rezistoare (diverse) | Filtrare și stabilizare circuite |
| Mini breadboarduri | Montarea circuitelor |
| Fire de conexiune | Conectarea componentelor |
Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.
Laburi folosite:
- Timere - Intreruperi - I2C