This is an old revision of the document!


Încuietoare inteligentă

Introducere

Proiectul este o încuietoare inteligentă pentru ușă. Acesta include funcționlitatea de deschidere prin intermediul unei parole setată la început de către utilizator. De asemenea, pentru ieșirea din cameră, pe aceeași ușă, include funcționalitatea de deschidere fără autentificare, prin simpla apăsare a unui buton.

Scopul proiectului este securizarea zonelor private(încăperi, clădiri, instituții) și limitarea accesului neautorizat.

Proiectul a pornit de la ideea de siguranță și eficientizare a securității. Chiar dacă în prezent există sisteme de securitate cu mult mai avansate, consider că acest proiect este util prin prețul realizării, prin potențialul de dezvoltare și prin simplitatea utilizării de către persoane fără cunoștințe din domeniul IT sau al electronicii.

Descriere generală

Schemă bloc

Descrierea componentelor

  • Mircrocontroller-ul Arduino Uno gestionează toate celelalte componente.
  • Ledul RGB semnalizează cu verde sau roșu starea deschisă/închisă a ușii.
  • Buzzer-ul semnalizează sonor introducerea unei parole greșite, deschiderea sau închiderea ușii.
  • Servo motoarele execută acțiunea de deschidere/închidere a ușii.
  • Senzorul Ultrasonic HC-SR04++ verifică dacă exista persoane care traverseaza usa, atunci cand este deschisa.
  • Tastatura matriceală 4×4 ajută la introducerea parolelor.
  • LCD 1602 cu Interfață ajută la setarea si vizualizarea parolelor și informațiilor legate de starea ușii.

Hardware Design

Aici puneți tot ce ține de hardware design:

Listă de componente

  • Arduino Uno R3
  • Breadboard 830 puncte
  • Fire tată-tată, tată-mamă
  • Rezistențe 220ohm
  • 2 x Micro Servomotor SG90 90º
  • Ultrasonic HC-SR04+
  • Buzzer
  • Pushbutton
  • Tastatură matriceală 4×4 cu cunector pin de tip mamă
  • LCD 1602 cu Interfață

Schema electrică

Poze proiect hardware

la_poza1.jpeg la_poza2.jpeg

la_poza3.jpeg

Software Design

Detali tehnice:

  • Mediu de dezvoltare VSCode + PlatformIO
  • Cod scris in C++
  • Librariile utilizate: keypad, liquidcrystal_i2c, servo, newPing

Structura codului:

Codul este struturat in 3 etape:

  • definirea variabilelor, perifericelor si functiilor secundare
  • setarea variabilelor globale si a perifericelor
  • executia propriu zisa a codului

Etapa 1: Sunt definite variabilele globale(ex: password) care ajuta la gestionarea logicii de securitate a usii, dar si functii ajutatoare playTone(pentru folosirea buzzer-ului), * delayMicroseconds_custom (pentru a se evita functile de delay clasice, functia custom citeste un timer). Sunt implementate si functiile:

  • getDistance() - masoara distanta dintre usa si cel mai apropiat obiect. Prin acest proces, aflam daca prin usa trece o persoana in momentul respectiv sau nu, de unde rezulta ca stim daca putem inchide usa in acel moment.
  • openDoor() - logica de deschidere a usii. Se actioneaza servomotoarele si buzzer-ul simultan si se verifica permanent distanta folosind getDistance(). Daca nu se afla nimeni in cadrul usii, se actioneaza servomotarele si se inchide usa. In paralel cu acest proces, ledul RGB semnalizeaza cu verde si rosu starile deschisa si inchisa a usii.
  • accessDenied() - refuzarea accesului, se afiseaza detallile.

Sunt definite perifericele utilizate: buzzer-ul, butonul, tastatura matriceala 4×4, LCD-I2C, servomotoarele, senzorul HC-SR04. Din cauza faptului ca senzorul HC-SR04 si buzzer-ul folosesc generic acelas timer, a fost nevoie de setarea a 2 timere diferite, cate unul pentru fiecare dispozitiv.

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF

pm/prj2025/ccristi/levent.amet.1748322320.txt.gz · Last modified: 2025/05/27 08:05 by levent.amet
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0