This shows you the differences between two versions of the page.
|
pm:prj2025:avaduva:stefania.draghici [2025/05/27 00:19] stefania.draghici [Scheletul Proiectului și Interacțiunea Funcționalităților] |
pm:prj2025:avaduva:stefania.draghici [2025/05/28 18:48] (current) stefania.draghici [Rezultate Obţinute] |
||
|---|---|---|---|
| Line 122: | Line 122: | ||
| == Funcționalități Implementate == | == Funcționalități Implementate == | ||
| - | - **Sistem de afișare animat** pe OLED SSD1306 | + | * **Sistem de afișare animat** pe OLED SSD1306 |
| - | - **Interfață grafică completă** cu animații pentru toate stările | + | * **Interfață grafică completă** cu animații pentru toate stările |
| - | - **Sistem de management stări** (baby/adult cu tranziție automată) | + | * **Sistem de management stări** (baby/adult cu tranziție automată) |
| - | - **Interacțiune prin butoane** (Play, Feed, Reset cu debounce) | + | * **Interacțiune prin butoane** (Play, Feed, Reset cu debounce) |
| - | - **Senzor de lumină ambientală** cu detecție automată zi/noapte | + | * **Senzor de lumină ambientală** cu detecție automată zi/noapte |
| - | - **Feedback audio** prin buzzer pentru toate acțiunile | + | * **Feedback audio** prin buzzer pentru toate acțiunile |
| - | - **Sistem de bare de progres** pentru hunger și happiness | + | * **Sistem de bare de progres** pentru hunger și happiness |
| - | - **Timer de evoluție** (baby → adult după 3 minute, pentru testare, dar cu posibilitatea de a extinde durata) | + | * **Timer de evoluție** (baby → adult după 3 minute, pentru testare, dar cu posibilitatea de a extinde durata) |
| - | - **Sistem de warning audio** pentru stări critice | + | * **Sistem de warning audio** pentru stări critice |
| - | - **Funcționalitate de reset** cu confirmare prin apăsare lungă, pentru a nu apăsa din greșeală | + | * **Funcționalitate de reset** cu confirmare prin apăsare lungă, pentru a nu apăsa din greșeală |
| + | * **Mini Game** pentru funcționalitatea de Play, pentru a reduce monotonia | ||
| == Arhitectura Software == | == Arhitectura Software == | ||
| Line 169: | Line 170: | ||
| * **display.begin()**: inițializează ecranul | * **display.begin()**: inițializează ecranul | ||
| - | |||
| * **display.clearDisplay()**: șterge conținutul ecranului | * **display.clearDisplay()**: șterge conținutul ecranului | ||
| - | |||
| * **display.print()**: pentru afișare de text | * **display.print()**: pentru afișare de text | ||
| - | |||
| * **drawBitmap()**: pentru afișarea pictogramelor | * **drawBitmap()**: pentru afișarea pictogramelor | ||
| Line 187: | Line 185: | ||
| * Aplicare: comunicația cu display-ul OLED SSD1306 | * Aplicare: comunicația cu display-ul OLED SSD1306 | ||
| - | |||
| * Avantaje: doar 2 fire pentru date și clock, protocol robust | * Avantaje: doar 2 fire pentru date și clock, protocol robust | ||
| - | |||
| * Implementare: Wire.begin() pentru inițializare, transfer automat prin bibliotecă | * Implementare: Wire.begin() pentru inițializare, transfer automat prin bibliotecă | ||
| Line 195: | Line 191: | ||
| * Butoane: citire digitală cu digitalRead() și debounce software | * Butoane: citire digitală cu digitalRead() și debounce software | ||
| - | + | * Configurare: pinMode() pentru INPUT | |
| - | * Buzzer: generare PWM pentru tonuri diferite cu tone() | + | |
| - | + | ||
| - | * Configurare: pinMode() pentru INPUT și OUTPUT | + | |
| Line 204: | Line 197: | ||
| * Senzor lumină: conversie analog-digitală a intensității luminoase | * Senzor lumină: conversie analog-digitală a intensității luminoase | ||
| - | |||
| * Rezoluție: 10-bit (0-1023) pentru precizie suficientă | * Rezoluție: 10-bit (0-1023) pentru precizie suficientă | ||
| + | * Procesare: conversie la procent pentru logică simplificată | ||
| + | |||
| + | **PWM** | ||
| + | |||
| + | * Buzzer: generare tonuri diferite cu tone() pentru feedback sonor și oprire cu noTone() | ||
| - | * Procesare: conversie la procent pentru logică simplificată | ||
| ==== Scheletul Proiectului și Interacțiunea Funcționalităților ==== | ==== Scheletul Proiectului și Interacțiunea Funcționalităților ==== | ||
| Line 306: | Line 302: | ||
| [[https://youtu.be/w-dy4ar_Ra4?si=V-8LC7MzfvqlPeFS]] | [[https://youtu.be/w-dy4ar_Ra4?si=V-8LC7MzfvqlPeFS]] | ||
| + | |||
| + | Demo cu mini game: | ||
| + | [[https://youtube.com/shorts/y88nRnVo5h0?si=fG_Q-Cwj3rChF7mN]] | ||
| ===== Concluzii ===== | ===== Concluzii ===== | ||