This shows you the differences between two versions of the page.
pm:prj2025:avaduva:razvan_gabriel.serb [2025/05/26 01:09] razvan_gabriel.serb [Rezultate Obţinute] |
pm:prj2025:avaduva:razvan_gabriel.serb [2025/05/28 13:36] (current) razvan_gabriel.serb [Utilizarea laboratoarelor în cadrul proiectului] |
||
---|---|---|---|
Line 108: | Line 108: | ||
Mediu de Dezvolate: Arduino IDE | Mediu de Dezvolate: Arduino IDE | ||
- | ==== Element de noutate al proiectului ==== | + | ==== Elemente de noutate al proiectului ==== |
Proiectul RetroPixel Game Hub se remarcă prin realizarea unei unități modulare de tip consolă retro, care oferă o experiență completă de joc într-un format compact și extensibil. | Proiectul RetroPixel Game Hub se remarcă prin realizarea unei unități modulare de tip consolă retro, care oferă o experiență completă de joc într-un format compact și extensibil. | ||
Line 132: | Line 132: | ||
• am configurat pinii butoanelor (inclusiv cel al joystick-ului) și buzzer-ului cu pinMode() (INPUT / OUTPUT) | • am configurat pinii butoanelor (inclusiv cel al joystick-ului) și buzzer-ului cu pinMode() (INPUT / OUTPUT) | ||
• am citit stările pinilor butoanelor (inclusiv cel al joystick-ului) cu digitalRead() pentru navigarea prin meniu și controlul în jocuri | • am citit stările pinilor butoanelor (inclusiv cel al joystick-ului) cu digitalRead() pentru navigarea prin meniu și controlul în jocuri | ||
- | * Laboratorul 2 | ||
- | • am folosit tone(pin, frecvență) pentru a genera sunete în meniu și în timpul jocurilor | ||
* Laboratorul 3 | * Laboratorul 3 | ||
- | • am citit pozițiile joystick-ului cu analogRead() pe axe X și Y, apoi am comparat valorile cu praguri pentru a detecta direcția mișcării în timpul jocurilor | + | • am folosit tone(pin, frecvență) pentru a genera sunete în meniu și în timpul jocurilor |
* Laboratorul 4 | * Laboratorul 4 | ||
- | • am utilizat biblioteca LiquidCrystal_I2C.h pentru controlul ecranului LCD 16x2 | + | • am citit pozițiile joystick-ului cu analogRead() pe axe X și Y, apoi am comparat valorile cu praguri pentru a detecta direcția mișcării în timpul jocurilor |
- | • am realizat afișările pentru meniu și scor cu lcd.setCursor() și lcd.print() | + | |
* Laboratorul 5 | * Laboratorul 5 | ||
• am folosit un SD card pentru salvarea highscore-ului pentru fiecare joc | • am folosit un SD card pentru salvarea highscore-ului pentru fiecare joc | ||
* Laboratorul 6 | * Laboratorul 6 | ||
- | • am integrat toate componentele într-un sistem funcțional | + | • am utilizat biblioteca LiquidCrystal_I2C.h pentru controlul ecranului LCD 16x2 cu modul I2C |
+ | • am realizat afișările pentru meniu și scor cu lcd.setCursor() și lcd.print() | ||
==== Scheletul proiectului ==== | ==== Scheletul proiectului ==== | ||
Line 153: | Line 151: | ||
• mediu de stocare, SD card - permite salvarea highscore-urilor pentru fiecare joc disponibil | • mediu de stocare, SD card - permite salvarea highscore-urilor pentru fiecare joc disponibil | ||
- | Testare validității interacțiunilor dintre componente s-a realizat pe parcursul dezvoltării software-ului, prin diverse simulări simple de test. | + | Testarea validității interacțiunilor dintre componente s-a realizat pe parcursul dezvoltării software-ului, prin diverse simulări simple de test. |
===== Rezultate Obţinute ===== | ===== Rezultate Obţinute ===== | ||
{{:pm:prj2025:avaduva:razvan_gabriel.serb_rezultat_1.jpeg?400|}} | {{:pm:prj2025:avaduva:razvan_gabriel.serb_rezultat_1.jpeg?400|}} | ||
Line 159: | Line 157: | ||
{{:pm:prj2025:avaduva:razvan_gabriel.serb_rezultat_3.jpeg?400|}} | {{:pm:prj2025:avaduva:razvan_gabriel.serb_rezultat_3.jpeg?400|}} | ||
+ | Demo: https://youtube.com/shorts/lH3rP6JLWTo?feature=share | ||
===== Concluzii ===== | ===== Concluzii ===== | ||
Dezvoltarea proiectului RetroPixel Game Hub a fost o experiență foarte distractivă și educativă. Mi-a plăcut să combin joaca cu învățarea și să văd cum prind viață ideile mele, pas cu pas. Am învățat multe lucruri noi și m-am bucurat de fiecare etapă — de la conectarea componentelor până la scrierea codului și testarea jocurilor. | Dezvoltarea proiectului RetroPixel Game Hub a fost o experiență foarte distractivă și educativă. Mi-a plăcut să combin joaca cu învățarea și să văd cum prind viață ideile mele, pas cu pas. Am învățat multe lucruri noi și m-am bucurat de fiecare etapă — de la conectarea componentelor până la scrierea codului și testarea jocurilor. |