Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

pm:prj2025:avaduva:razvan_gabriel.serb [2025/05/26 00:55]
razvan_gabriel.serb [Utilizarea laboratoarelor în cadrul proiectului]
pm:prj2025:avaduva:razvan_gabriel.serb [2025/05/28 13:36] (current)
razvan_gabriel.serb [Utilizarea laboratoarelor în cadrul proiectului]
Line 108: Line 108:
 Mediu de Dezvolate: Arduino IDE Mediu de Dezvolate: Arduino IDE
  
-Software-ul este disponibil aici: https://​github.com/​RazvanSerb/​RetroPixel-Game-Hub +==== Elemente ​de noutate al proiectului ====
- +
-==== Element ​de noutate al proiectului ====+
 Proiectul RetroPixel Game Hub se remarcă prin realizarea unei unități modulare de tip consolă retro, care oferă o experiență completă de joc într-un format compact și extensibil. Proiectul RetroPixel Game Hub se remarcă prin realizarea unei unități modulare de tip consolă retro, care oferă o experiență completă de joc într-un format compact și extensibil.
  
Line 134: Line 132:
  • am configurat pinii butoanelor (inclusiv cel al joystick-ului) și buzzer-ului cu pinMode() (INPUT / OUTPUT)  • am configurat pinii butoanelor (inclusiv cel al joystick-ului) și buzzer-ului cu pinMode() (INPUT / OUTPUT)
  • am citit stările pinilor butoanelor (inclusiv cel al joystick-ului) cu digitalRead() pentru navigarea prin meniu și controlul în jocuri  • am citit stările pinilor butoanelor (inclusiv cel al joystick-ului) cu digitalRead() pentru navigarea prin meniu și controlul în jocuri
-* Laboratorul ​2+* Laboratorul ​3
  • am folosit tone(pin, frecvență) pentru a genera sunete în meniu și în timpul jocurilor  • am folosit tone(pin, frecvență) pentru a genera sunete în meniu și în timpul jocurilor
-* Laboratorul ​3+* Laboratorul ​4
  • am citit pozițiile joystick-ului cu analogRead() pe axe X și Y, apoi am comparat valorile cu praguri pentru a detecta direcția mișcării în timpul jocurilor  • am citit pozițiile joystick-ului cu analogRead() pe axe X și Y, apoi am comparat valorile cu praguri pentru a detecta direcția mișcării în timpul jocurilor
-* Laboratorul 4 
- • am utilizat biblioteca LiquidCrystal_I2C.h pentru controlul ecranului LCD 16x2 
- • am realizat afișările pentru meniu și scor cu lcd.setCursor() și lcd.print() 
 * Laboratorul 5 * Laboratorul 5
  • am folosit un SD card pentru salvarea highscore-ului pentru fiecare joc  • am folosit un SD card pentru salvarea highscore-ului pentru fiecare joc
 * Laboratorul 6 * Laboratorul 6
- • am ​integrat toate componentele într-un sistem funcțional+ • am ​utilizat biblioteca LiquidCrystal_I2C.h pentru controlul ecranului LCD 16x2 cu modul I2C 
 + • am realizat afișările pentru meniu și scor cu lcd.setCursor() și lcd.print()
  
 ==== Scheletul proiectului ==== ==== Scheletul proiectului ====
 Proiectul RetroPixel Game Hub este structurat modular, pentru a integra toate funcționalitățile specifice unei mini-console retro: Proiectul RetroPixel Game Hub este structurat modular, pentru a integra toate funcționalitățile specifice unei mini-console retro:
-interfața informativă (meniul), afișată pe LCD 16x2 I2C - permite alegerea între 3 jocuri (Snake Game, Avoid Falling Lines Game, Memory Game) +interfața informativă (meniul), afișată pe LCD 16x2 I2C - permite alegerea între 3 jocuri (Snake Game, Avoid Falling Lines Game, Memory Game) 
-controlul în cadrul interfeței informative,​ realizat prin 4 butoane - permite deplasarea printre jocurile disponibile,​ selectarea unui joc, și întoarcerea la meniu (în cazul în care am pornit un joc) + controlul în cadrul interfeței informative,​ realizat prin 4 butoane - permite deplasarea printre jocurile disponibile,​ selectarea unui joc, și întoarcerea la meniu (în cazul în care am pornit un joc) 
-mediul de joc, afișat pe o matrice LED MAX7219 8x8 + mediul de joc, afișat pe o matrice LED MAX7219 8x8 
-controlul în cadrul mediului de joc, realizat prin joystick - permite mișcările acceptate în funcție de joc + controlul în cadrul mediului de joc, realizat prin joystick - permite mișcările acceptate în funcție de joc 
-feedback sonor, realizat cu ajutorul buzzer-ului + feedback sonor, realizat cu ajutorul buzzer-ului 
-mediu de stocare, SD card - permite salvarea highscore-urilor pentru fiecare joc disponibil+ mediu de stocare, SD card - permite salvarea highscore-urilor pentru fiecare joc disponibil
  
-Testare ​validității interacțiunilor dintre componente s-a realizat pe parcursul dezvoltării software-ului,​ prin diverse simulări simple de test.+Testarea ​validității interacțiunilor dintre componente s-a realizat pe parcursul dezvoltării software-ului,​ prin diverse simulări simple de test.
 ===== Rezultate Obţinute ===== ===== Rezultate Obţinute =====
 +{{:​pm:​prj2025:​avaduva:​razvan_gabriel.serb_rezultat_1.jpeg?​400|}}
 +{{:​pm:​prj2025:​avaduva:​razvan_gabriel.serb_rezultat_2.jpeg?​400|}}
 +{{:​pm:​prj2025:​avaduva:​razvan_gabriel.serb_rezultat_3.jpeg?​400|}}
  
-<note tip> +Demo: https://​youtube.com/shorts/lH3rP6JLWTo?​feature=share
-Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru. +
-</note> +
 ===== Concluzii ===== ===== Concluzii =====
 +Dezvoltarea proiectului RetroPixel Game Hub a fost o experiență foarte distractivă și educativă. Mi-a plăcut să combin joaca cu învățarea și să văd cum prind viață ideile mele, pas cu pas. Am învățat multe lucruri noi și m-am bucurat de fiecare etapă — de la conectarea componentelor până la scrierea codului și testarea jocurilor.
  
 +A fost o provocare plăcută care mi-a arătat cât de mult se poate realiza cu răbdare, creativitate și puțină pasiune pentru tehnologie.
 ===== Download ===== ===== Download =====
  
-<note warning>​ +Software-ul este disponibil aicihttps://github.com/​RazvanSerb/​RetroPixel-Game-Hub
-O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului:​ surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-). +
- +
-Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea **Add Images or other files**. Namespace-ul în care se încarcă fişierele ​este de tipul **:pm:prj20??:​c?​** sau **:​pm:​prj20??:​c?:​nume_student** (dacă este cazul)**Exemplu:​** Dumitru Alin, 331CC -> **:​pm:​prj2009:​cc:​dumitru_alin**. +
-</​note>​ +
 ===== Jurnal ===== ===== Jurnal =====
  
Line 183: Line 176:
  
 12.05.2025 - am comandat piesele care necesitau înlocuire 12.05.2025 - am comandat piesele care necesitau înlocuire
 +
 +16.05.2025 - am început dezvoltarea software-ului
 +
 +20.05.2025 - am obținut un software valid
 +
 +24.05.2025 - am stilizat hardware-ul și am integrat software-ul,​ obținând un produs finit
 ===== Bibliografie/​Resurse ===== ===== Bibliografie/​Resurse =====
  
pm/prj2025/avaduva/razvan_gabriel.serb.1748210110.txt.gz · Last modified: 2025/05/26 00:55 by razvan_gabriel.serb
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0