This is an old revision of the document!


Masina de cocktail-uri

Nume: Popa George-Matei
Grupa: 331CB
Asistent: Alex Văduva

Introducere

Proiectul meu constă într-un aparat automat de preparare a cocktailurilor, bazat pe placa Arduino Uno R3 și echipat cu patru pompe controlate prin relee, un LCD keypad shield pentru selectarea rețetelor și un buzzer care semnalizează și întreține atmosfera cu muzică. Scopul meu a fost să automatizez dozarea precisă a ingredientelor pentru a obține consistența băuturilor și să creez o experiență interactivă. Ideea mi-a venit la o petrecere, când încercam să îmi prepar o băutură și dozajul nu îmi ieșea corect, iar atunci m-am gândit că ar fi fost mult mai ușor dacă exista un automat care să facă asta pentru mine. Cred că proiectul este util atât pentru petreceri, cât și pentru baruri de acasă, oferind un mod interactiv și precis de servire a băuturilor.

Descriere generală

Schema bloc

                        +------------------+
                        |    LCD Keypad    |
                        |      Shield      |
                        +--------+---------+
                                 |
                                 v
                        +--------+--------+
                        |                 |
                        |   Arduino UNO   |
                        |        R3       |
                        |                 |
                        +--+--+--+--+--+--+
                           |  |  |  |  |
   +----------------+      |  |  |  |  |       +------------+
   |     Buzzer     |<-----+  |  |  |  +------>|   Rele 1   +-------------------------+
   +----------------+         |  |  |          +------------+                         |
                              |  |  |          +------------+                         |
                              |  |  +--------->|   Rele 2   +------------------+      |
                              |  |             +------------+                  |      |
                              |  |             +------------+                  |      |
                              |  +------------>|   Rele 3   +---------+        |      |
                              |                +------------+         |        |      |
                              |                +------------+         |        |      |
                              +--------------->|   Rele 4   |         |        |      |
                                               +----+-------+         |        |      |
                                                    |                 |        |      |
                  +---------------------------------+                 |        |      |
                  |                   +-------------------------------+        |      |
                  |                   |                           +------------+      |
                  |                   |                           |                   |
                  |                   |                           |                   |
          +--------------+    +--------------+           +--------------+    +--------------+
          | Pompa YX 4   |    | Pompa YX 3   |           | Pompa YX 2   |    | Pompa YX 1   |
          +--------------+    +--------------+           +--------------+    +--------------+

Hardware Design

Listă componente hardware:

  • Pompe YX DC12V 385 (x4)
  • Rele (x4)
  • Arduino UNO R3
  • LCD keypad shield
  • Buzzer

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF

pm/prj2025/avaduva/george_matei.popa.1746559770.txt.gz · Last modified: 2025/05/06 22:29 by george_matei.popa
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0