Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

pm:prj2025:avaduva:emilia_antonia.toia [2025/05/24 14:15]
emilia_antonia.toia [Jurnal]
pm:prj2025:avaduva:emilia_antonia.toia [2025/05/25 13:54] (current)
emilia_antonia.toia [Software Design]
Line 152: Line 152:
 | I2C             | Comunicare cu LCD 16x2 prin I2C               | LiquidCrystal_I2C lcd(0x27, 16, 2);           | | I2C             | Comunicare cu LCD 16x2 prin I2C               | LiquidCrystal_I2C lcd(0x27, 16, 2);           |
  
 +** 5. Scheletul proiectului & interacțiunea dintre componente: **
 +
 +1. //​**Intrare/​ieșire autoturism:​**//​
 +
 +Senzorii IR detectează prezența.
 +
 +Dacă există locuri disponibile,​ servomotorul se deschide și availableSlots se actualizează.
 +
 +2. //** Monitorizare locuri:**//
 +
 +Fiecare loc de parcare are un senzor HC-SR04 care verifică dacă este ocupat.
 +
 +Afișajul LCD indică:
 +
 + - Numărul total de locuri libere (availableSlots – actualizat doar de IR).
 +
 + - Starea fiecărui loc: L = liber, 0 = ocupat.
 +
 +3. //**Afișaj LCD:**//
 +
 + - Primul rând: numărul de locuri disponibile.
 +
 + - Al doilea rând: codificare pentru starea locurilor.
 +
 +** 6. Demo video și explicații:​ **
 +
 +https://​youtube.com/​shorts/​tx_SWk4TcRA?​feature=share
 +
 +** 7. Calibrarea senzorilor: **
 +
 +1. //**IR (detecție):​**//​
 +
 +Testat cu mâna/​obiect negru pentru a determina distanța la care senzorul IR detectează.
 +
 +Asigurat ca starea LOW este returnată doar când e cu adevărat blocat.
 +
 +2. //​**HC-SR04:​**//​
 +
 +Testat manual la diferite distanțe.
 +
 +DIST_THRESHOLD = 10 cm ales ca limită de ocupare – validat cu obiecte reprezentând mașini
 +
 +** 8. Optimizări realizate:​**
 +
 + //​**Separare logică a sloturilor și IR:**//
 +
 +- Elimină fluctuații false în numărul de locuri.
 +
 +- Asigură stabilitate.
 +
 + //​**Flag-uri entryFlag și exitFlag:​**//​
 +
 +- Evită modificări multiple de locuri dintr-o singură trecere.
 +
 +- Elimină necesitatea unor componente debounce hardware.
 +
 +- Delay redus în loop():
 +
 +- A crescut timpul de reacție și responsivitatea sistemului.
 +
 + //​**LCD curățat dinamic:​**//​
 +
 +- Se evită texte fantomă sau caractere rămase de la actualizări.
 </​note>​ </​note>​
  
pm/prj2025/avaduva/emilia_antonia.toia.1748085350.txt.gz · Last modified: 2025/05/24 14:15 by emilia_antonia.toia
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0