This shows you the differences between two versions of the page.
|
pm:prj2025:avaduva:emilia_antonia.toia [2025/05/18 12:30] emilia_antonia.toia [Hardware Design] |
pm:prj2025:avaduva:emilia_antonia.toia [2025/05/25 13:54] (current) emilia_antonia.toia [Software Design] |
||
|---|---|---|---|
| Line 103: | Line 103: | ||
| | LCD | - | Afișează numărul de locuri disponibile, actualizat când mașina iese din parcare. | | | LCD | - | Afișează numărul de locuri disponibile, actualizat când mașina iese din parcare. | | ||
| - | ** Simulare ** | + | ** Simulare: ** |
| {{:pm:prj2025:avaduva:simulare_toia.png?650x400}} | {{:pm:prj2025:avaduva:simulare_toia.png?650x400}} | ||
| + | ** Stadiul actual: ** | ||
| + | |||
| + | {{:pm:prj2025:avaduva:proiect_1_toia1.jpeg?650x600}} | ||
| + | {{:pm:prj2025:avaduva:proiect_1_toia2.jpeg?650x400}} | ||
| </note> | </note> | ||
| Line 148: | Line 152: | ||
| | I2C | Comunicare cu LCD 16x2 prin I2C | LiquidCrystal_I2C lcd(0x27, 16, 2); | | | I2C | Comunicare cu LCD 16x2 prin I2C | LiquidCrystal_I2C lcd(0x27, 16, 2); | | ||
| + | ** 5. Scheletul proiectului & interacțiunea dintre componente: ** | ||
| + | |||
| + | 1. //**Intrare/ieșire autoturism:**// | ||
| + | |||
| + | Senzorii IR detectează prezența. | ||
| + | |||
| + | Dacă există locuri disponibile, servomotorul se deschide și availableSlots se actualizează. | ||
| + | |||
| + | 2. //** Monitorizare locuri:**// | ||
| + | |||
| + | Fiecare loc de parcare are un senzor HC-SR04 care verifică dacă este ocupat. | ||
| + | |||
| + | Afișajul LCD indică: | ||
| + | |||
| + | - Numărul total de locuri libere (availableSlots – actualizat doar de IR). | ||
| + | |||
| + | - Starea fiecărui loc: L = liber, 0 = ocupat. | ||
| + | |||
| + | 3. //**Afișaj LCD:**// | ||
| + | |||
| + | - Primul rând: numărul de locuri disponibile. | ||
| + | |||
| + | - Al doilea rând: codificare pentru starea locurilor. | ||
| + | |||
| + | ** 6. Demo video și explicații: ** | ||
| + | |||
| + | https://youtube.com/shorts/tx_SWk4TcRA?feature=share | ||
| + | |||
| + | ** 7. Calibrarea senzorilor: ** | ||
| + | |||
| + | 1. //**IR (detecție):**// | ||
| + | |||
| + | Testat cu mâna/obiect negru pentru a determina distanța la care senzorul IR detectează. | ||
| + | |||
| + | Asigurat ca starea LOW este returnată doar când e cu adevărat blocat. | ||
| + | |||
| + | 2. //**HC-SR04:**// | ||
| + | |||
| + | Testat manual la diferite distanțe. | ||
| + | |||
| + | DIST_THRESHOLD = 10 cm ales ca limită de ocupare – validat cu obiecte reprezentând mașini | ||
| + | |||
| + | ** 8. Optimizări realizate:** | ||
| + | |||
| + | //**Separare logică a sloturilor și IR:**// | ||
| + | |||
| + | - Elimină fluctuații false în numărul de locuri. | ||
| + | |||
| + | - Asigură stabilitate. | ||
| + | |||
| + | //**Flag-uri entryFlag și exitFlag:**// | ||
| + | |||
| + | - Evită modificări multiple de locuri dintr-o singură trecere. | ||
| + | |||
| + | - Elimină necesitatea unor componente debounce hardware. | ||
| + | |||
| + | - Delay redus în loop(): | ||
| + | |||
| + | - A crescut timpul de reacție și responsivitatea sistemului. | ||
| + | |||
| + | //**LCD curățat dinamic:**// | ||
| + | |||
| + | - Se evită texte fantomă sau caractere rămase de la actualizări. | ||
| </note> | </note> | ||
| Line 153: | Line 220: | ||
| <note tip> | <note tip> | ||
| - | Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru. | + | În urma implementării proiectului sistemului de parcare automată controlat cu Arduino UNO, s-au obținut următoarele rezultate: |
| + | |||
| + | - **Detectarea precisă a vehiculelor la intrare și ieșire**: senzorii IR amplasați la punctele de acces au reușit să detecteze în mod eficient prezența unei mașini, trimițând semnalul corespunzător către Arduino pentru a acționa barierele. | ||
| + | |||
| + | - **Control automat al barierelor**: motoarele servo conectate la bariere au răspuns corect comenzilor primite de la Arduino, ridicând sau coborând barierele în funcție de semnalul primit de la senzorii IR. Astfel, s-a asigurat un flux controlat al vehiculelor în parcare. | ||
| + | |||
| + | - **Monitorizarea în timp real a locurilor de parcare**: cei patru senzori de parcare au reușit să identifice starea fiecărui loc (ocupat sau liber), trimițând date precise către unitatea de control. | ||
| + | |||
| + | - **Afișaj informativ pentru utilizatori**: display-ul LCD 16x2 a afișat în timp real numărul de locuri disponibile și cele ocupate, oferind utilizatorilor informații clare și utile la momentul potrivit. | ||
| + | |||
| + | - **Funcționare autonomă și sincronizată a componentelor**: întregul sistem a funcționat sincronizat, fără intervenție umană, demonstrând o bună integrare între senzori, actuatori și unitatea de control Arduino. | ||
| </note> | </note> | ||
| ===== Concluzii ===== | ===== Concluzii ===== | ||
| + | Proiectul realizat demonstrează eficiența și viabilitatea utilizării unui sistem automatizat pentru gestionarea locurilor de parcare, bazat pe microcontrolerul Arduino UNO. Implementarea senzorilor IR pentru detecția vehiculelor și a senzorilor de parcare pentru monitorizarea în timp real a locurilor disponibile a dus la crearea unui sistem funcțional, precis și ușor de utilizat. | ||
| ===== Download ===== | ===== Download ===== | ||
| Line 166: | Line 244: | ||
| </note> | </note> | ||
| - | ===== Jurnal ===== | ||
| - | |||
| - | <note tip> | ||
| - | Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului. | ||
| - | </note> | ||
| ===== Bibliografie/Resurse ===== | ===== Bibliografie/Resurse ===== | ||