This is an old revision of the document!


Sudoku

Introducere

Introducere Acest proiect are ca scop realizarea unei versiuni fizice a jocului clasic Sudoku. Jocul va fi afișat pe un ecran LCD, navigarea printre celulele grilei se va face cu ajutorul unui joystick, iar introducerea numerelor se va realiza prin intermediul unui keypad.

Obiectivul proiectului este de a crea o interfață interactivă și fizică pentru rezolvarea puzzle-urilor Sudoku, combinând elemente de programare, electronică și logică.

Descriere generală

Descriere generală Sudoku este un joc de logică ce presupune completarea unei grile de 9×9 cu cifre de la 1 la 9, respectând anumite reguli stricte:

Fiecare rând trebuie să conțină o singură dată cifrele de la 1 la 9.

Fiecare coloană trebuie să conțină o singură dată cifrele de la 1 la 9.

Fiecare bloc de 3×3 celule (regiune) trebuie să conțină toate cifrele de la 1 la 9, fără repetiții.

În cadrul proiectului, ecranul LCD are rolul de a afișa grila și cifrele corespunzătoare, oferind utilizatorului o experiență vizuală clară a jocului. Introducerea cifrelor se face cu ajutorul keypad-ului, iar joystick-ul permite deplasarea între celule pentru selectarea poziției dorite.

Hardware Design

Lista componente

1. Arduino UNO

2. Ecran LCD 1.8” SPI

3. Tastatura numerica 4*4

4. Joystick

5. Breadboard 400 de puncte

6. Rezistente + fire

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, PlatformIO)
  • biblioteci şi surse 3rd-party folosite (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Cod sursă și alte resurse ce trebuie să existe pe GitHub

Codul sursă trebuie urcat într-un repo public, recomandăm GitHub.

Structurați-vă pagina de GitHub a proiectului pe mai multe directoare. De exemplu, creați un director numit src în care țineți tot codul sursă. Alt director hardware în care să țineți schemele și diagramele și alt director numit images în care să puneți toate fotografiile cu proiectul vostru, pe care le link-ați în README.md

Pagina de GitHub a proiectului vostru trebuie să conțină toate fișierele relevante pentru realizarea proiectului vostru. Dacă există resurse externe pe care le-ați folosit, vă rugăm să le link-ați în README.md

Sunteți încurajați să filmați un demo cu proiectul vostru și să îl încărcați pe YouTube. Faceți embed la video în README.md și în pagina de wiki OCW a proiectului vostru.

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

pm/prj2025/avaduva/diana_ioana.tudor.1746996123.txt.gz · Last modified: 2025/05/11 23:42 by diana_ioana.tudor
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0