This is an old revision of the document!
Sistem de irigatie plante
Introducere
Proiectul este un sistem automat de irigare a plantelor care măsoară umiditatea solului și administrează cantitatea necesară de apă printr-un mecanism cu seringa acționată de un servo-motor și pompa de apă. Are scopul de asigurare a unui nivel optim de umiditate în ghivece mici, reducând risipa de apă și efortul utilizatorului.
Intamplarea care mi-a dat directia pentru acest proiect a venit de la faptul ca am avut un bonsai care s-a uscat din cauză că nu am monitorizat umiditatea solului, iar aceasta experiență m-a inspirat să dezvolt un sistem automat de irigare care să prevină astfel de pierderi.
Utilitatea acestui sistem este ca asigură umiditatea optimă a solului în absența supravegherii constante, prevenind uscarea plantelor.
Descriere generală
+---------------+ +----------------+
| Display | | LED status |
| OLED 0.96" | +--------+-------+
+-------+-------+ |
| v
v +-------+-------+
+-------+-------+ | |
| |<------------+ ATmega328P |
| Senzor umid. | I2C/SPI | MCU |
| sol (ADC) | +---+---+---+---+
+-------+-------+ | | |
| | | +---> PWM -> Servo + cremalieră
| | +-------> GPIO -> Pompa apă
| +----------> GPIO -> LED indicator
|
v
Rezervor apă
ATmega328P preia măsurători ale umidității solului prin ADC, procesează valorile și le afișează pe ecranul OLED. Când umiditatea scade sub prag, microcontroller-ul activează pompa pentru reumplerea seringii și apoi servo-motorul pentru administrarea precisă a apei pe un interval adaptat nevoilor plantei.
Hardware Design
3.1 Listă de piese
Microcontroller: ATmega328P
Senzor umiditate sol
Display OLED 0.96” (I2C)
Servo-motor cu cremalieră
Pompa de apă mică
Rezervor apă
LED RGB mic
Buton tactil (Reset)
Regulator de tensiune
Breadboard și fire jumper
Software Design
Rezultate Obţinute
Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.
Concluzii
Download
O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună

.
Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.
Jurnal
Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.
Bibliografie/Resurse
Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.
Export to PDF