This is an old revision of the document!


Avoidino - Destroy 'n Run

Introducere

Prezentare pe scurt:

  • Un joc simplu inspirat puțin din jocul Subway Surfers, afișat pe un ecran LCD și controlat cu un keypad.
  • Jocul constă în a evita obstacole prin mutări la stânga sau la dreapta, cu posibilitatea de a distruge obstacolele prin tragerea de gloanțe pentru a te feri și a câștiga mai multe puncte, toate prin intermediul keypad-ului.
  • În timpul jocului, un LED de culoare verde va rămâne aprins, iar la pierderea jocului prin coliziunea cu un obstacol, se va stinge LED-ul verde și se va aprinde cel roșu.
  • Se vor auzi zgomote la distrugerea obstacolelor și la pierderea jocului prin intermediul unui buzzer.
  • Scopul jocului este pur recreativ.

Descriere generală

Hardware Design

Lista de componente utilizate:

Schema electrica:

Detalii despre pini:

  • Alocarea pinilor s-a făcut cu scopul de a asigura compatibilitate cu perifericele folosite și de a permite un control eficient la nivel de registru atunci când este necesar.
  • Ecranul TFT este conectat prin magistrala SPI, utilizând pinii standard pentru Arduino UNO: pinul digital 10 pentru CS (chip select), 9 pentru DC (data/command) și 12 pentru reset (RST).
  • Tastatura matricială (keypad-ul) este conectată la pinii analogici A0–A4, împărțiți în patru pini de rând (A1–A4) și un pin de coloană (A0), ceea ce permite multiplexarea tastelor fără a consuma pini digitali suplimentari.
  • Buzzer-ul este conectat pe pinul digital 3 (PD3), care corespunde ieșirii de tip PWM OC2B a Timerului 2. Alegerea acestui pin permite generarea de semnal audio controlat în mod direct prin setarea registrelor TCCR2A/B și OCR2A/B, în locul folosirii funcției de nivel înalt tone().
  • LED-urile roșu și verde sunt conectate pe pinii PD5 și PD6, controlați direct prin portul PORTD. Această mapare a pinilor reflectă atât constrângerile hardware ale plăcii, cât și obiectivul de a lucra cât mai aproape de nivelul de registru.

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, PlatformIO)
  • biblioteci şi surse 3rd-party folosite (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Concluzii

Cod sursă - Download

Demo

pm/prj2025/avaduva/andrei.cozma0903.1748177016.txt.gz · Last modified: 2025/05/25 15:43 by andrei.cozma0903
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0