Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

pm:prj2025:avaduva:alexandru.luciu [2025/05/25 15:35]
alexandru.luciu [Descriere Hardware]
pm:prj2025:avaduva:alexandru.luciu [2025/05/28 20:55] (current)
alexandru.luciu [Software Design]
Line 6: Line 6:
 BopIt este un joc interactiv conceput pentru a testa si antrena reflexele si viteza de reactie. Mecanica jocului presupune executarea rapida a unor actiuni simple, precum apasarea unui buton, rotirea unui element, imediat ce actiunea apare pe ecran. BopIt este un joc interactiv conceput pentru a testa si antrena reflexele si viteza de reactie. Mecanica jocului presupune executarea rapida a unor actiuni simple, precum apasarea unui buton, rotirea unui element, imediat ce actiunea apare pe ecran.
  
-Scopul este ca jucatorul sa raspunda ​corect ​si cat mai rapid la comenzile primite. ​Cu cat timpul ​de reactie este mai miccu atat punctajul obtinut este mai mareoferind astfel o experienta dinamica si competitiva. Jocul devine progresiv mai rapid si mai dificil, provocand jucatorul sa-si imbunatateasca performanta. +Scopul ​jocului ​este ca jucătorul să răspundă ​corect ​și cât mai rapid la comenzile primite. ​Jocul oferă două moduri ​de joc: unul normalîn care jucătorul are la dispoziție 5 secunde pentru a realiza orice acțiuneși un mod rapid, în care jucătorul are 10 secunde pentru a efectua cât mai multe acțiuni posibil.
 ===== Descriere generală ===== ===== Descriere generală =====
  
Line 13: Line 12:
 Proiectul este dezvoltat pe o placuta Arduino Uno, la care sunt conectate toate componentele necesare. Atunci cand butonul de start este apasat, pe ecranul LCD este afisata actiunea pe care jucatorul trebuie sa o realizeze, impreuna cu scorul curent. Proiectul este dezvoltat pe o placuta Arduino Uno, la care sunt conectate toate componentele necesare. Atunci cand butonul de start este apasat, pe ecranul LCD este afisata actiunea pe care jucatorul trebuie sa o realizeze, impreuna cu scorul curent.
  
-Pe un afișaj cu 7 segmente este indicat timpul ramas pentru a actiona– acesta incepe de la 5 secunde si scade treptat pana la 2 secunde, pe masura ce jocul avanseaza.+Pe un afișaj cu 7 segmente este indicat timpul ramas pentru a actiona– acesta incepe de la 5 secunde ​pentru modul normal ​si 10 pentru modul rapid
  
 Imediat ce o actiune este afisata pe LCD, jucatorul trebuie sa o indeplineasca corect si in intervalul de timp alocat. Daca nu reuseste, pierde runda, lucru semnalizat printr-un sunet emis de buzzer. Imediat ce o actiune este afisata pe LCD, jucatorul trebuie sa o indeplineasca corect si in intervalul de timp alocat. Daca nu reuseste, pierde runda, lucru semnalizat printr-un sunet emis de buzzer.
Line 98: Line 97:
 ===== Software Design ===== ===== Software Design =====
  
- 
-<note tip> 
-Descrierea codului aplicaţiei (firmware): 
-  * mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, PlatformIO) 
-  * biblioteci şi surse 3rd-party folosite (e.g. Procyon AVRlib) 
-  * algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi 
-  * (etapa 3) surse şi funcţii implementate 
-</​note>​ 
 Mediu de dezvoltare: ​ Mediu de dezvoltare: ​
  
Line 165: Line 156:
   * newAction()   * newAction()
    - generează o nouă acțiune aleatorie:    - generează o nouă acțiune aleatorie:
-===== Rezultate Obţinute ===== 
  
-<note tip> +Utilizarea laboratoarelor ​în cadrul ​proiectului: 
-Care au fost rezultatele obţinute ​în urma realizării ​proiectului ​vostru. +  * Laboratorul 1 
-</note>+     - am configurat pinii butoanelor, potentiometrului și buzzer-ului cu pinMode() (INPUT ​OUTPUT) 
 +     - am citit stările pinilor butoanelor cu digitalRead() pentru a determina actiunea 
 +  * Laboratorul 2 
 +     -am folosit functia tone(<​pin>, <​frecvență>​) pentru a genera sunete 
 +  * Laboratorul 3 
 +     - am citit valoarea potentiometrului cu analogRead()  
 +  * Laboratorul 4 
 +     - am utilizat biblioteca LiquidCrystal_I2C.h pentru controlul ecranului LCD
  
-===== Concluzii ===== 
  
-===== Cod sursă și alte resurse ce trebuie să existe pe GitHub =====+COD: https://​github.com/​Lex-Stud/​PM/​blob/​main/​COD.c++
  
-Codul sursă trebuie urcat într-un repo public, recomandăm GitHub.+Proiect final: https://​youtu.be/​vwC6Ghq6aGw
  
-<note warning>​ +===== Rezultate Obţinute =====
-Structurați-vă pagina de GitHub a proiectului pe mai multe directoare. De exemplu, creați un director numit **src** în care țineți tot codul sursă. Alt director **hardware** în care să țineți schemele și diagramele și alt director numit **images** în care să puneți toate fotografiile cu proiectul vostru, pe care le link-ați în README.md+
  
-Pagina de GitHub a proiectului vostru trebuie să conțină **toate** fișierele relevante pentru realizarea proiectului vostruDacă există resurse externe pe care le-ați folosit, vă rugăm să le link-ați în README.md +Un joc interactiv si comeptitiv.
-</​note>​+
  
-<note warning>​ +Demo:
-Sunteți încurajați să filmați un demo cu proiectul vostru și să îl încărcați pe YouTube. Faceți embed la video în README.md și în pagina de wiki OCW a proiectului vostru. +
-</​note>​+
  
 +Mod normal:
 +https://​youtu.be/​xgpH6ndhMmk
 +
 +Mod rapid:
 +https://​youtu.be/​3KywepIOT1g
 +===== Concluzii =====
 +
 +Proiectul a fost unul interesant și plăcut. M-a ajutat să înțeleg mai bine materia predată la laborator și mi-a sporit dorința de a realiza pe cont propriu și alte proiecte în viitor. Implementarea nu a fost lipsită de greutăți și probleme, dar la final am putut realiza ceea ce mi-am dorit.
 +
 +Proiectul este unul bun și funcțional,​ însă poate fi îmbunătățit în viitor:
 +  * pot fi introduse noi acțiuni
 +  * se poate utiliza piese hardware mai performant și mai rezistent
 +===== Cod sursă și alte resurse ce trebuie să existe pe GitHub =====
 +
 +Proiect: https://​github.com/​Lex-Stud/​ProiectPM
 ===== Jurnal ===== ===== Jurnal =====
  
-<note tip> +06.05.2025 - am creat pagina si am adăugat descrierea generală proiectului ​ 
-Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul ​proiectului. + 
-</​note>​+12.05.2025 - am asamblat hardware-ul și am testat piesele 
 + 
 +16.05.2025 - am început dezvoltarea software-ului
  
 +20.05.2025 - am obținut un proiect functional
 ===== Bibliografie/​Resurse ===== ===== Bibliografie/​Resurse =====
  
-<note> +<html><​a class="​media mediafile mf_pdf"​ href="?​do=export_pdf">​Export to PDF</a></html>
-Listă cu documente, datasheet-uri,​ resurse Internet folosite, eventual grupate pe **Resurse Software** şi **Resurse Hardware**. +
-</note>+
  
 +Piese:
 +https://​www.emag.ro/​kit-compatibil-uno-r3-24-componente-electronice-latauar-dianjixuexitaojianliying/​pd/​D16TKJYBM/?​ref=profiled_categories_home_base_first_3_3&​provider=rec&​recid=rec_93_516904b2a52f8e38c1bce4991000bb50f4d0d298b4f93e5bb03eeddb2865640e_1745098167&​scenario_ID=93
pm/prj2025/avaduva/alexandru.luciu.1748176558.txt.gz · Last modified: 2025/05/25 15:35 by alexandru.luciu
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0