2WD Masina

Introducere

Prezentarea pe scurt a proiectului vostru:

  • ce face? Este o mașinuță cu două roți motrice (2WD) controlată de pe calculator prin Bluetooth, care poate evita obstacole detectând distanța cu un senzor ultrasonic.
  • care este scopul lui? Scopul este de a pune în practică concepte din domeniul microcontrolerelor într-un sistem interactiv, oferind o experiență practică completă de integrare hardware-software.
  • care a fost ideea de la care aţi pornit? Ideea a pornit din dorința de a crea un ceva controlat remote, si prima idee care a aparut era masina.
  • de ce credeţi că este util pentru alţii şi pentru voi?
    • Pentru mine, e ocazie excelentă de a învăța cum se conectează și controlează diverse componente electronice într-un sistem real.
    • Pentru alții, poate fi un punct de pornire pentru proiecte mai avansate (mașini autonome, evitarea obstacolelor, smart vehicles).

Descriere generală

Utilizatorul trimite comenzi prin aplicatie, Microcontrollerul controleaza directia si viteza motoarelor si citeste distanta de la modul ultrasunet. Daca intalneste un osbstacol, se opreste si cauta o cale libera rotind senzorul prin servo motor.

Hardware Design

Aici puneţi tot ce ţine de hardware design:

Diagrama Block

Schema Electrica

Interfete:

  • 2 Motoare Controlate prin PWM de catre arduino prin Motor Driver
  • Modul Bluetooth prin UART
  • Modul Ultrasunet (pt Distanta) prin Intreruperi

Piese

* HC-05 Module (Modul BLuetooth), comandat de pe AliExpress. 27 RON

* Kit 2WD Car (Kit pentru masina robotira), comandat de pe AliExpress. 51 RON. Include:

  • Chassis
  • Roti 2
  • DC Gear Motors 2
  • Four battery box 1
  • Rocker Switch 1
  • V5 shield 1
  • UNO R3 1
  • SG90 1
  • FPV 1
  • L298N 1

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF

pm/prj2025/atoader/petru.balan.txt · Last modified: 2025/05/18 23:11 by petru.balan
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0