This is an old revision of the document!


Disco Car

Introducere

Prezentarea pe scurt a proiectului: Proiectul consta intr-o masinuta controlata cu ajutorul placutei Arduino, care, la apasarea unui buton, declanșeaza mai multe semnale acustice si luminoase, in timp ce masina se misca. Scopul principal al proiectului este realizarea unui sistem integrat de divertisment. Am pornit de la ideea de a imbina notiunile invatate pe parcursul laboratoarelor de PM cu creativitatea. Astfel proiectul este util ca exemplu de combinare a elementelor de hardware cu sofware dar de asemenea este util si ca mijloc de divertisment.

Descriere generală

Switch On/Off

  • Comută alimentarea plăcii Arduino şi activează starea de “ready”.

Butoane

  • Buton LED: aprinde toate LED-urile.
  • Buton Display: activează afișajul pe LCD.
  • Buton Start: porneşte redarea audio pe buzzer şi motoarele DC.

Arduino UNO R3 (ATmega328P + ATmega16U2)

  • Primeşte semnale de la switch şi butoane.
  • Generează semnale PWM pentru buzzer şi motoare, şi comandă LED-urile pe GPIO.
  • Comunică cu display-ul pe I2C.

LCD Display (I2C)

  • Afișează mesaje.
  • Foloseşte I2C.

LED-uri

  • Indicatoare luminoase.
  • Controlate direct de Arduino prin GPIO.

Buzzer

  • Redă muzică.
  • Controlat prin PWM.

L298N Driver

  • Traduce semnalele PWM de la Arduino în curent pentru motoarele DC.
  • Oferă protecție la suprasarcină și alimentare separată pentru logică și motoare.

Motoare DC

  • Propulsia maşinuței: 6–12 V, conectate la ieșirile driverului.
  • Permit deplasarea masinutei.

Hardware Design

Componente folosite:

  • Arduino Uno
  • Motoare DC
  • Buzzer
  • Display
  • Switch On/Off
  • LED-uri
  • Driver motoare L298N

Implementare Hardware

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF

pm/prj2025/atoader/alexia_maria.rat.1747603959.txt.gz · Last modified: 2025/05/19 00:32 by alexia_maria.rat
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0