This is an old revision of the document!


Nume proiect

Introducere

Prezentarea pe scurt a proiectului:
  • Ce face? - Proiectul meu este un Sand Drawing Machine, un dispozitiv controlat de Arduino care folosește un magnet mișcat pe două axe (X și Y) pentru a ghida o bilă metalică la suprafața nisipului, desenând modele și forme prestabilite. Utilizatorul poate selecta diferite moduri de desen folosind butoane, iar traiectoriile sunt preluate de pe un card SD. Informațiile despre modul activ sunt afișate pe un display OLED.
  • Care este scopul lui? - Scopul proiectului este de a crea un sistem automat capabil să deseneze modele geometrice sau artistice în nisip, oferind o combinație de artă și tehnologie. Proiectul urmărește să demonstreze controlul precis al mișcării pe două axe folosind Arduino și să ofere o interfață intuitivă pentru selectarea și afișarea modurilor de desen.
  • Care a fost ideea de la care aţi pornit? - Ideea proiectului a pornit după ce am descoperit pe internet conceptul de sand drawing machines. Mi s-a părut extrem de interesant modul în care o bilă poate fi ghidată de un magnet pentru a desena forme perfecte în nisip. Am vrut să accept provocarea și să văd dacă pot realiza și eu un astfel de sistem folosind componente accesibile și cunoștințele dobândite.
  • De ce credeţi că este util pentru alţii şi pentru voi? - Consider că proiectul este util pentru că îmbină partea educațională cu cea artistică. Pentru mine, a fost o oportunitate excelentă să învăț mai multe despre controlul motoarelor, comunicarea între module (I2C, SPI) și programarea Arduino. Pentru alții, poate servi ca inspirație pentru proiecte creative, pentru studiu sau chiar ca obiect decorativ interactiv care aduce un plus de originalitate oricărui spațiu.

Descriere generală

Descriere module

  • Arduino (Microcontroller)
    1. Centrul de comandă al întregului sistem.
    2. Primește input de la butoane.
    3. Citește fișiere de pe cardul SD.
    4. Controlează motoarele și afișajul.
  • Butoane (Digital I/O)
    1. Permite utilizatorului să schimbe modul de desen.
    2. Trimite semnal către Arduino.
  • Modul SD + Card SD (SPI)
    1. Stochează fișierele cu modelele de desen.
    2. Arduino accesează datele prin SPI.
  • Display OLED / LCD (I2C)
    1. Afișează modul activ și starea sistemului.
    2. Comunică prin I2C cu Arduino.
  • Driver Motoare (PWM)
    1. Controlează motoarele pe axele X și Y.
    2. Mișcă magnetul pe sub nisip.
  • Magnet Assembly + Bila metalică
    1. Magnetul mișcă bila pe nisip pentru a realiza desenul.

Mod de interacțiune

  1. Utilizatorul apasă un buton → Arduino detectează schimbarea.
  2. Arduino citește fișierul de pe cardul SD.
  3. Arduino trimite comenzi către driver-ele motoarelor.
  4. Magnetul se mișcă sub nisip și atrage bila → creează desenul.
  5. Display-ul OLED afișează modul activ.

Hardware Design

Listă de piese

  • Arduino UNO
  • Driver motoare
  • 2x motoare
  • Modul SD Card + card microSD
  • Display
  • 2-3 butoane
  • Breadboard
  • Fire de legătură
  • Sursă de alimentare externă (5V - 12V, în funcție de motoare)

Materiale suplimentare

  • Carcasă imprimată 3D sau realizată manual pentru structură
  • Placă de nisip
  • Nisip fin
  • Bilă metalică
  • Magneti neodim pentru controlul bilei

Aici puneţi tot ce ţine de hardware design:

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF

pm/prj2025/atoader/alexandru.stefan03.1747017129.txt.gz · Last modified: 2025/05/12 05:32 by alexandru.stefan03
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0