This shows you the differences between two versions of the page.
pm:prj2025:atoader:alexandra.marinica [2025/05/28 02:10] alexandra.marinica [Descriere generală] |
pm:prj2025:atoader:alexandra.marinica [2025/05/28 13:17] (current) alexandra.marinica |
||
---|---|---|---|
Line 5: | Line 5: | ||
* Proiectul propus reprezintă un mecanism inteligent de lansare a mingilor pentru animale de companie, având ca scop atât stimularea activității fizice, cât și monitorizarea interacțiunilor cu dispozitivul. Sistemul funcționează autonom, în colaborare cu utilizatorul, și integrează mai mulți senzori și actuatori pentru a oferi o experiență interactivă și eficientă. | * Proiectul propus reprezintă un mecanism inteligent de lansare a mingilor pentru animale de companie, având ca scop atât stimularea activității fizice, cât și monitorizarea interacțiunilor cu dispozitivul. Sistemul funcționează autonom, în colaborare cu utilizatorul, și integrează mai mulți senzori și actuatori pentru a oferi o experiență interactivă și eficientă. | ||
* Dispozitivul este conceput pentru a detecta automat apropierea animalului de zona de lansare. Atunci când animalul se află la o distanță mică (sub 30 cm), se aprinde un LED roșu, oferind un semnal vizual clar pentru stăpân că animalul este pregătit să interacționeze cu dispozitivul. | * Dispozitivul este conceput pentru a detecta automat apropierea animalului de zona de lansare. Atunci când animalul se află la o distanță mică (sub 30 cm), se aprinde un LED roșu, oferind un semnal vizual clar pentru stăpân că animalul este pregătit să interacționeze cu dispozitivul. | ||
- | * La apăsarea unui buton de către stăpân, sistemul inițiază o secvență bine definită: | + | * La apăsarea unui buton de către stăpân sau atingerea senzorului capacitativ, sistemul inițiază o secvență bine definită: |
* 1. Se activează un buzzer, care emite un sunet scurt, confirmând acțiunea. | * 1. Se activează un buzzer, care emite un sunet scurt, confirmând acțiunea. | ||
* 2. Un servomotor este acționat pentru a lansa o minge de ping pong. | * 2. Un servomotor este acționat pentru a lansa o minge de ping pong. | ||
Line 160: | Line 160: | ||
+ | </note> | ||
+ | ===== Rezultate Obţinute ===== | ||
+ | <note> | ||
+ | [[https://github.com/alexandraraluca/Proiect_pm_alexandra_m_lansator|Cod sursa]] | ||
+ | [[https://youtube.com/shorts/S59aTsuWsHI?feature=share|Demo live]] | ||
</note> | </note> | ||
+ | |||
+ | |||
+ | ===== Concluzii ===== | ||
+ | |||
+ | <note warning> | ||
+ | |||
+ | * Realizarea acestui proiect mi-a oferit o experiență extrem de plăcută și valoroasă, fiind primul proiect de acest tip pe care l-am implementat integral — combinând componente hardware diverse, control prin PWM, interacțiune cu fișiere și afișare pe LCD. A fost o ocazie excelentă să pun în practică cunoștințele acumulate și să înțeleg cum colaborează diferite module într-un sistem embedded. | ||
+ | * Desigur, nu au lipsit nici provocările. Am încercat inițial să folosesc un senzor de distanță VL53L0X, care comunică prin I2C, însă din cauza unor dificultăți în inițializare și compatibilitate, acesta nu a funcționat corespunzător. În cele din urmă, am ales să îl înlocuiesc cu senzorul ultrasonic HC-SR04, iar pentru afișare am optat pentru un ecran LCD 16x2 cu interfață I2C, care s-a integrat perfect în proiect. | ||
+ | |||
+ | * Această experiență m-a ajutat să înțeleg mai bine nu doar componentele hardware, ci și provocările reale ale dezvoltării unui sistem funcțional. Sunt mulțumita de rezultat și nerăbdătoare să explorez proiecte și mai complexe în viitor. | ||
+ | |||
+ | </note> | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | |||