This is an old revision of the document!


Sistem de irigare automat

Introducere

Proiectul este un sistem de irigare automat care monitorizează umiditatea solului și controlează o pompă de apă pentru a iriga plantele atunci când este necesar.

  • Ce face: Măsoară periodic umiditatea solului și pornește pompa de apă atunci când valorile scad sub un prag prestabilit.
  • Scop: Automatizarea procesului de udare a plantelor pentru a evita uscarea acestora și a reduce risipa de apă.
  • Ideea de la care am pornit: Mi-am dorit o soluție simplă și fiabilă pentru îngrijirea plantelor aromatice, pe care multe persoane le cresc acasă pentru a le folosi în mâncare. De multe ori, aceste plante se usucă din neglijență sau lipsă de timp.
  • Utilitate: Oferă comoditate utilizatorilor care doresc plante sănătoase fără grija zilnică a udării. Este suficient să umpli recipientul cu apă. Ideal pentru bucătării, apartamente sau mici grădini urbane.

Descriere generală

Utilizatorul plasează senzorul de umiditate în solul plantei. Dacă nivelul de umiditate scade sub un prag prestabilit, Arduino activează automat pompa de apă pentru a iriga planta. Utilizatorul poate interveni manual apăsând un buton fizic care declanșează irigarea independent de senzor. Această acțiune este tratată prin întrerupere. Sistemul afișează în timp real pe LCD valorile de umiditate și starea pompei. Un senzor de distanță verifică nivelul apei din recipientul pompei, iar în cazul în care nu mai există apă, irigarea este blocată pentru siguranță. Comunicarea între componente se face prin protocoale I2C, ADC și semnale digitale.

Hardware Design

Listă componente:

  • Arduino UNO R3
  • Senzor de umiditate sol
  • Senzor ultrasonic HC-SR04 (pentru nivel apă)
  • Display LCD 16×2 cu modul I2C
  • Buton push cu rezistor de pull-down
  • Releu pentru controlul pompei de apă
  • Pompă de apă alimentată extern
  • Breadboard
  • Baterie 9V + conector

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF

pm/prj2025/apredescu/robert_paul.pasca.1746373799.txt.gz · Last modified: 2025/05/04 18:49 by robert_paul.pasca
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0