This is an old revision of the document!
Proiectul constă într-un sistem interactiv tip „Crack the Code” integrat într-o cutie de tip seif DIY. Utilizatorul trebuie să introducă o combinație corectă de butoane într-o anumită ordine pentru a „debloca” sistemul. Dispozitivul este alcătuit dintr-un microcontroler Arduino UNO, patru butoane, patru LED-uri pentru feedback vizual și un ecran LCD 16×2 conectat prin interfață I2C, utilizat pentru a ghida utilizatorul și a afișa mesaje în timp real.
Scopul principal al proiectului este de a simula un sistem de acces controlat printr-un cod secret, punând accent pe interactivitate, memorare și feedback. Utilizatorul are un număr limitat de încercări pentru a introduce secvența corectă; LED-urile semnalizează dacă pasul este corect sau greșit, iar LCD-ul oferă mesaje de încurajare, avertizare sau confirmare.
Proiectul valorifică întreruperile pentru citirea rapidă a butoanelor, timerele pentru controlul semnalizării LED-urilor și interfața I2C pentru afișajul LCD. Este o aplicație ideală pentru învățarea conceptelor de securitate digitală, interacțiune om-dispozitiv și control logic în sisteme embedded.
Acest proiect implementează un joc interactiv de tip „Crack the Code”, integrat într-o cutie de tip seif DIY controlată de un servomotor. Scopul este de a introduce o combinație corectă de apăsări pe un set de butoane, într-o ordine prestabilită, pentru a „deschide” electronic seiful. După pornirea sistemului, utilizatorul este ghidat de mesajele afișate pe ecranul OLED. Codul trebuie introdus corect, pas cu pas, în limita unui număr prestabilit de încercări. Dacă întreaga secvență este introdusă corect, servomotorul deschide „ușa” seifului. În caz contrar, jocul revine la ecranul de start sau afișează un mesaj de eroare.
Arduino UNO
8 LED-uri (4 roșii + 4 verzi) cu rezistențe
OLED I2C display
4 butoane (pe partea stângă)
Servomotor (pentru deschiderea cutiei)
Potențiometru (opțional pentru meniu/ajustări)
Alimentare externă cu baterie 9V
Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.