This is an old revision of the document!


Crack The Code Puzzle Game

Introducere

Proiectul constă într-un sistem interactiv tip „Crack the Code” integrat într-o cutie de tip seif DIY. Utilizatorul trebuie să introducă o combinație corectă de butoane într-o anumită ordine pentru a „debloca” sistemul. Dispozitivul este alcătuit dintr-un microcontroler Arduino UNO, patru butoane, patru LED-uri pentru feedback vizual și un ecran LCD 16×2 conectat prin interfață I2C, utilizat pentru a ghida utilizatorul și a afișa mesaje în timp real.

Scopul principal al proiectului este de a simula un sistem de acces controlat printr-un cod secret, punând accent pe interactivitate, memorare și feedback. Utilizatorul are un număr limitat de încercări pentru a introduce secvența corectă; LED-urile semnalizează dacă pasul este corect sau greșit, iar LCD-ul oferă mesaje de încurajare, avertizare sau confirmare.

Proiectul valorifică întreruperile pentru citirea rapidă a butoanelor, timerele pentru controlul semnalizării LED-urilor și interfața I2C pentru afișajul LCD. Este o aplicație ideală pentru învățarea conceptelor de securitate digitală, interacțiune om-dispozitiv și control logic în sisteme embedded.

Descriere generală

Acest proiect implementează un joc interactiv de tip „Crack the Code”, integrat într-o cutie de tip seif DIY controlată de un servomotor. Scopul este de a introduce o combinație corectă de apăsări pe un set de butoane, într-o ordine prestabilită, pentru a „deschide” electronic seiful. După pornirea sistemului, utilizatorul este ghidat de mesajele afișate pe ecranul OLED. Codul trebuie introdus corect, pas cu pas, în limita unui număr prestabilit de încercări. Dacă întreaga secvență este introdusă corect, servomotorul deschide „ușa” seifului. În caz contrar, jocul revine la ecranul de start sau afișează un mesaj de eroare.

Hardware Design

Arduino UNO

8 LED-uri (4 roșii + 4 verzi) cu rezistențe

OLED I2C display

4 butoane (pe partea stângă)

Servomotor (pentru deschiderea cutiei)

Potențiometru (opțional pentru meniu/ajustări)

Alimentare externă cu baterie 9V

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF

pm/prj2025/apredescu/radu.popescu0910.1746960653.txt.gz · Last modified: 2025/05/11 13:50 by radu.popescu0910
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0