RED LIGHT, GREEN LIGHT

Proiect realizat cu Arduino UNO, inspirat din jocul “Red Light, Green Light” din serialul *Squid Game*.

Descriere generală

Acest proiect simulează o versiune electronică a jocului “Red Light, Green Light”, folosind componente hardware precum senzori, LED-uri, servo motor și un afișaj. Jucătorul trebuie să se miște doar în momentele permise, altfel este “eliminat” de sistem.

Funcționalitate hardware

  1. LED RGB indică starea jocului: verde pentru mișcare permisă, roșu pentru oprire.
  2. Senzorul PIR detectează mișcare atunci când este roșu; dacă jucătorul se mișcă, este “eliminat”.
  3. Servo MG995 simulează rotația capului păpușii, indicând schimbarea de stare.
  4. Display-ul 7 segmente (controlat cu 74HC595) afișează countdown-ul de la inceputul jocului.
  5. Buzzer pasiv emite un sunet de avertizare la eliminare. Canta o melodie pe verde.
  6. Butonul 1 pornește jocul.
  7. Butonul 2 castigi jocul.

Bill of Materials

Nr. Componentă Cantitate Observații
—–———————————–———————————–
1 Arduino UNO 1 Microcontroler principal
2 Senzor PIR 1 Detecție mișcare
3 LED RGB (catod comun) 1 Indicator stare joc
4 Display 7 segmente 1 Afișare scor
5 Buzzer pasiv 1 Alarma sonoră
6 Servo motor MG995 1 Mișcare cap păpușă
7 Butoane 2 Start / Reset
8 74HC595 (shift register) 1 Control display cu pini puțini
9 Rezistențe 4+ Pull-down pentru butoane, LED-uri
10 Breadboard + fire - Conectare componente

Pini folosiți

Componentă Pin Arduino Detalii
——————–————-——————————————
LED RGB - Roșu D4
LED RGB - Verde D5
LED RGB - Albastru D6 (opțional)
Senzor PIR D3 Semnal digital de mișcare
Buzzer pasiv D2 PWM pentru generare sunete
Servo MG995 D10 Semnal de control
Buton 1 (Start) D7 Pull-down resistor
Buton 2 (Reset) D8 Pull-down resistor
74HC595 - Latch D11
74HC595 - Clock D12
74HC595 - Data D13

Posibile extensii

  • Afișaj LCD cu mesaje de stare: „Start joc”, „Ești eliminat!”, „Ai câștigat!”
  • Modul multiplayer cu doi senzori PIR
  • Cronometru pe 4 cifre (cu 4 x 7 segmente) pentru a adăuga presiune de timp
  • Salvarea scorului maxim în EEPROM
  • Interfață serială cu PC pentru logare evenimente
  • Sunete diferite în funcție de eveniment

Laboratoare utilizate din PM (Proiect Microcontrolere)

  1. Control joc prin butoane (Start, Reset)
  1. Folosirea buzzer-ului pasiv pentru sunet
  1. Control display pentru afișarea scorului
  1. Controlul rotației păpușii (servo MG995)
  1. Detecția mișcării în timpul luminii roșii

Galerie

Circuit + componente

Schema electrică

Schema electrică a montajului

Concluzie

Proiectul “RED LIGHT, GREEN LIGHT” este un mod interactiv și educativ de a învăța programarea și controlul componentelor electronice cu Arduino. Acesta îmbină elemente din mai multe laboratoare PM și oferă un cadru perfect pentru testarea logicii, reacției și cunoștințelor în domeniul sistemelor embedded.

pm/prj2025/apredescu/cosmin.zamfir.txt · Last modified: 2025/05/28 14:33 by cosmin.zamfir
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0