This is an old revision of the document!
Sistem de monitorizare a umidității solului cu alertare pe timp de zi
Brutaru-Mihăilișca Bogdan-Alexandru, 335CA
Introducere
Acest proiect are ca scop monitorizarea umidității solului și semnalizarea prin LED și buzzer atunci când umiditatea este scăzută, dar doar dacă este detectată lumină ambientală (zi). Sistemul poate fi util în evaluarea stării solului pentru plante de interior, oferind o alertă vizuală și sonoră fără acțiune automată (nu include pompă de udare).
Ce face proiectul:
Măsoară constant umiditatea din sol cu ajutorul unui senzor.
În cazul în care solul este prea uscat, pornește automat o pompiță pentru udare.
Verifică și lumina ambientală cu ajutorul unei fotodiode – dacă este noapte, udarea se amână.
Scopul sistemului:
De la ce idee a pornit:
De ce este util și pentru alții:
Poate fi folosit de persoane ocupate, în vârstă sau care pleacă des de acasă.
Ușor de extins pentru mai multe plante sau pentru o mini-seră.
Cost redus și ușor de implementat de oricine are cunoștințe minime de Arduino.
Descriere generală
Sistemul este format din 4 module principale:
1. Modul de citire umiditate sol – senzor analogic.
2. Modul de detecție zi/noapte – fotodiodă + rezistență.
3. Modul de control pompiță – comandat de Arduino prin tranzistor.
4. Modul de afișare – LCD 16×2 cu I2C, pentru a arăta starea sistemului și valorile curente.
Arduino preia valorile de la senzorul de umiditate și cel de lumină, decide dacă este nevoie de udare, și comandă pompa doar dacă este zi. Afișajul arată informații utile precum: „Sol uscat”, „Udare activă”, „Noapte – amânare” etc.
Hardware Design
Listă de piese:
Arduino Uno/Nano
Senzor de umiditate sol (analogic)
Fotodiodă + rezistență
LCD 16×2 cu adaptor I2C
Pompiță 5V sau LED (pentru simulare)
Tranzistor NPN (ex: 2N2222)
Diodă 1N4007 (pentru protecție la pompă)
Rezistențe, fire, breadboard
Scheme electrice:
Senzorul de umiditate este conectat la un pin analogic.
Fotodioda este conectată la un alt pin analogic, cu divizor de tensiune.
Pompa este comandată printr-un tranzistor NPN conectat la un pin digital (cu rezistență de bază).
Displayul este conectat prin I2C (SDA, SCL).
Software Design
Descrierea codului aplicaţiei (firmware):
mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
(etapa 3) surse şi funcţii implementate
Rezultate Obţinute
Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.
Concluzii
Download
O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună

.
Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.
Jurnal
Bibliografie/Resurse
Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.
Export to PDF