This is an old revision of the document!


Sistem de udare a unei plante de apartament

Brutaru-Mihăilișca Bogdan-Alexandru, 335CA

Introducere

Acest proiect urmărește realizarea unui sistem automat de udare a unei plante de apartament. Sistemul are ca scop menținerea unui nivel optim de umiditate în sol, fără intervenție umană frecventă.

Ce face proiectul:

  • Măsoară constant umiditatea din sol cu ajutorul unui senzor.
  • În cazul în care solul este prea uscat, pornește automat o pompiță pentru udare.
  • Verifică și lumina ambientală cu ajutorul unei fotodiode – dacă este noapte, udarea se amână.

Scopul sistemului:

  • Automatizarea udării plantelor pentru persoane care uită sau nu au timp să le ude regulat.
  • Protejarea plantelor de udare în exces sau în momente nepotrivite (ex: noaptea).

De la ce idee a pornit:

  • Din necesitatea de a îngriji plante de interior într-un mod mai eficient și automatizat, mai ales pentru studenți ocupați.

De ce este util și pentru alții:

  • Poate fi folosit de persoane ocupate, în vârstă sau care pleacă des de acasă.
  • Ușor de extins pentru mai multe plante sau pentru o mini-seră.
  • Cost redus și ușor de implementat de oricine are cunoștințe minime de Arduino.

Descriere generală

Sistemul este format din 4 module principale:

1. Modul de citire umiditate sol – senzor analogic. 2. Modul de detecție zi/noapte – fotodiodă + rezistență. 3. Modul de control pompiță – comandat de Arduino prin tranzistor. 4. Modul de afișare – LCD 16×2 cu I2C, pentru a arăta starea sistemului și valorile curente.

Arduino preia valorile de la senzorul de umiditate și cel de lumină, decide dacă este nevoie de udare, și comandă pompa doar dacă este zi. Afișajul arată informații utile precum: „Sol uscat”, „Udare activă”, „Noapte – amânare” etc.

Hardware Design

Aici puneţi tot ce ţine de hardware design:

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

Nah nu fac jurnal

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF

pm/prj2025/aluca/bogdan.brutaru1002.1747751755.txt.gz · Last modified: 2025/05/20 17:35 by bogdan.brutaru1002
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0