This is an old revision of the document!


Sistem de udare a unei plante de apartament

Brutaru-Mihăilișca Bogdan-Alexandru, 335CA

Introducere

Acest proiect urmărește realizarea unui sistem automat de udare a unei plante de apartament. Sistemul are ca scop menținerea unui nivel optim de umiditate în sol, fără intervenție umană frecventă.

Ce face proiectul:

  • Măsoară constant umiditatea din sol cu ajutorul unui senzor.
  • În cazul în care solul este prea uscat, pornește automat o pompiță pentru udare.
  • Verifică și lumina ambientală cu ajutorul unei fotodiode – dacă este noapte, udarea se amână.

Scopul sistemului:

  • Automatizarea udării plantelor pentru persoane care uită sau nu au timp să le ude regulat.
  • Protejarea plantelor de udare în exces sau în momente nepotrivite (ex: noaptea).

De la ce idee a pornit:

  • Din necesitatea de a îngriji plante de interior într-un mod mai eficient și automatizat, mai ales pentru studenți ocupați.

De ce este util și pentru alții:

  • Poate fi folosit de persoane ocupate, în vârstă sau care pleacă des de acasă.
  • Ușor de extins pentru mai multe plante sau pentru o mini-seră.
  • Cost redus și ușor de implementat de oricine are cunoștințe minime de Arduino.

Descriere generală

O schemă bloc cu toate modulele proiectului vostru, atât software cât şi hardware însoţită de o descriere a acestora precum şi a modului în care interacţionează.

Exemplu de schemă bloc: http://www.robs-projects.com/mp3proj/newplayer.html

Hardware Design

Aici puneţi tot ce ţine de hardware design:

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

Nah nu fac jurnal

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF

pm/prj2025/aluca/bogdan.brutaru1002.1747751666.txt.gz · Last modified: 2025/05/20 17:34 by bogdan.brutaru1002
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0