This is an old revision of the document!
Five Finger Game Punch
Introduction
The project consists of a glove that allows video game control through hand movements (for player movement) and the pressing of a button (for game interaction). Data is transmitted wirelessly to the computer via Bluetooth. The goal is to create an alternative method of interacting with games, based on motion and gestures, that is intuitive, portable, and easy to use without traditional controllers.
I wanted to explore more “natural” alternatives for interacting with devices, and video games - in this case, Minecraft - seemed like the ideal scenario for this. The usefulness of the project lies in its potential to become a hands-free alternative control solution, especially for mini-games, VR, or educational prototypes.
Description
The glove is equipped with an MPU6050 motion sensor (accelerometer + gyroscope), which detects the orientation and movement of the hand. These movements will be mapped to keyboard inputs as follows:
Tilting the hand forward → W key
Tilting the hand left → A key
Tilting the hand backward → S key
Tilting the hand right → D key
In addition, a button is placed near the thumb, allowing it to be easily pressed like a trigger (similar to a detonator). This button is mapped to an action key, such as left-click or attack, enabling interaction with the game environment (e.g., breaking blocks, hitting mobs).
The MPU6050 communicates with the Arduino Uno via the I2C protocol. The Arduino processes the data and transmits it via UART to an HC05 Bluetooth module. On the PC side, a program receives the Bluetooth data and emulates keyboard input, making the glove behave like a motion-enabled controller.
Hardware Design
Bill of Materials
Component | Description | Link |
Arduino Uno | Microcontroller | Link |
MPU6050 | Accelerometer & Gyroscope Sensor | Link |
HC05 | Bluetooth Module | Link |
1571563-8 | Button | Link |
9V Battery | Power Supply | Link |
Schematic
Software Design
Descrierea codului aplicaţiei (firmware):
mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
(etapa 3) surse şi funcţii implementate
Rezultate Obţinute
Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.
Concluzii
Download
O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună

.
Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.
Jurnal
Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.
Bibliografie/Resurse
Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.
Export to PDF