This is an old revision of the document!
Masina de tuns iarba
Introducere
Proiectul constă într-o mașină de jucărie controlată prin Bluetooth,de pe telefonul mobil, echipată
cu LED-uri pentru a imita farurile și stopurile și cu o elice atașată pentru tăiatul ierbii
În plus față de aceste caracteristici, am adăugat și un LCD pentru a afișa viteza la care sunt controlate motoarele
Scopul este de a oferi o modalitate distractivă si practica pentru îndeplinirea unei sarcini
,precum tăierea ierbii în grădină.
Descriere generală
Modulul HC-05 primește comenzile Bluetooth de la aplicație și le transmite la microcontroller folosind interfața USART. Microcontrollerul interpretează aceste comenzi si va trimite mai departe către driver-ul motoarelor(L298N) pentru a indica directa si viteza motoarelor, folosind interfata PWM.LCD ul va afisa viteza motoarelor, aceasta fiind selectata din aplicatie.
Hardware Design
Piese utilizate:
Arduino UNO (ATmega328p)
Modul bluetooth HC-05
Modul cu Driver de Motoare Dual L298N
Sasiu de masina cu 4 motoare(directie si deplasare)
4 led uri
Cabluri cu Conectori Tata-Tata,Tata-Mama
16×2 LCD screen cu interfata I2C
Rezistenta de 400 Ohmi
Acumulatoare
Schema electrica
Componentele conectate
Pini folositi
* Pentru a folosi USART in comunicarea dintre microcontrolerul ATmega328P și modulul Bluetooth HC-05,conectez
piniul RX de la modul la pinul TX de la microcontroler, si TX la RX.De asemenea, VCC ul de la modul il conectez la
pinul de 5V de la microcontroler pentru alimentare si GND ul la GND.
* Motoarele sunt conectate la modulul L298N prin prinii out1,out2,out3 si out4 pentru a controla directia lor.
* Pentru a functiona tot ansamblul, cele 2 acumulatoare sunt conectate la pinul de 12V de la modulul L298N,care
oferta si alimnetare microcontrolerului prin pinul de 5V.
* Comenzile primite de la modulul HC-05 sunt trimise la modulul care controleaza motoarele prin pinii de semnale digitale
Am ales pinii 4,5,6,7 de la microcontroler
* LED urile sunt conectate la pin ul digital 9 de la microcontroler si alimentarea la pinul de 3.3V
Software Design
Descrierea codului aplicaţiei (firmware):
mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
(etapa 3) surse şi funcţii implementate
Rezultate Obţinute
Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.
Concluzii
Download
O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună

.
Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.
Jurnal
Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.
Bibliografie/Resurse
Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.
Export to PDF