This is an old revision of the document!


Sound mixer

Introducere

Where words fail, music speaks spunea Hans Christian Andersen. Muzica e cu noi oriunde, ne dă puterea de a ne exprima într-un mod unic, ne unește și ne face să ne simțim mai bine. Dar, mai presus de toate, muzica e despre creativitate. Iar de multe ori creativitatea înseamnă să vii cu propria reinterpretare asupra muncii altor oameni.

Astfel, m-am gândit să construiesc un dispozitiv care să ofere oricui și oriunde posibilitatea de a remixa melodii. Fără echipament costisitor și dificil de transportat ca cel de DJ, oricând te lovește inspirația poți începe să creezi fără întârziere!

Sound mixer-ul îți oferă posibilitatea selectării și redării melodiilor de pe un card MicroSD, pentru care aplică live funcții precum reglare tempo, low, mid, high, treble, bass și volum. Informații utile despre melodii și parametrii de mixare sunt afișate pe un ecran OLED, iar ție nu îți rămâne decât să conectezi o pereche de căști sau cel mai mare difuzor disponibil la port-ul audio jack și să îți asculți creația!

Descriere generală

Schemă bloc

Descriere

1. Modul Card MicroSD:

  • Asigură legătura MCU cu sistemul de fișiere unde sunt stocate fișierele audio, cel de pe cardul microSD. La comanda microcontroller-ului, acesta începe transferul unei anumite melodii.

2. Potențiometru liniar:

  • Se ocupă de reglarea tempo-ului, prin deplasarea slider-ului. Atunci când este situat la jumătatea cursei, tempo-ul este cel original al melodiei (viteză de citire de pe card implicită). La deplasarea din această poziție, viteza de redare (cea de citire de fapt) a melodiei este modificată.

3. Butoane selectare melodiei:

  • Atunci când sistemul de fișiere este încărcat, lista de melodii de pe card sunt afișate pe display. Două butoane sunt folosite pentru deplasarea sus/jos în această listă.

4. Butoane pentru gestionarea melodiei:

  • După ce am ajuns în listă la melodia preferată, folosim butoanele de play, pause și stop pentru redare, pauză, respectiv revenirea la lista de melodii.

5. Arduino Uno:

  • Controlează toate celelalte componente. Comunică modulului microSD fișierul ce va fi transferat pentru redare; preia datele de la acesta și le direcționează către modulul de audio tune; citește periodic valoarea indicată de potențiometru și ajustează viteza de citire a melodiei dacă este necesar (comunică modulului microSD o schimbare a vitezei de transfer); trimite date despre statusul întregului proces la display pentru a fi afișate.

6. Display OLED:

  • Afișează date precum lista de melodii, minutul și secunda la care ne aflăm în redarea melodiei curente, tempo-ul curent atunci când ajustăm poziția potențiometrului etc.

7. Modul Audio Tone Tunning:

  • Prelucrează semnalul audio analogic pentru a ajusta diverse atribute ale acestuia și a-l altera astfel.

8. Modul Jack Audio Stereo 3.5 mm:

  • Preia semnalul audio analogic prelucrat și asigură legătura cu un difuzor.

Hardware Design

Listă de piese

  • Arduino Uno R3 AtMega328P
  • Modul card microSD
  • Modul Jack Audio Stereo 3.5 mm
  • Display OLED 1.3 inch
  • Modul Audio Tone Tunning
  • Potențiometru liniar
  • Butoane

Schemă electrică

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF

pm/prj2024/vstoica/mihai.pandelica.1714841274.txt.gz · Last modified: 2024/05/04 19:47 by mihai.pandelica
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0