This is an old revision of the document!
Autor: Grosu Gheorghe
Grupa: 334CD
Scorul poate fi vizualizat fie în timpul jocului, fie la final, oferind astfel jucătorului un feedback asupra performanței sale. Proiectul include și un buzzer care emite diferite sunete în timpul jocului.
Am fost un mare fan al acestui joc pe telefoanele vechi (Nokia :)) si mi s-a parut interesant cum as putea implementez eu acest lucru pe un microcontroler.
Utilitatea proiectului vine in primul rand din faptul ca ma va ajuta sa inteleg tot procesul de planificare, arhitectura si legare a partii de software cu cea de hardware.
Proiectul este un joc implementat pe un dispozitiv care folosește un display pentru afișarea jocului, un buzzer pentru redarea sunetelor și un joystick pentru controlul personajului. Scopul jocului este să eviți coliziunile și să obții cât mai multe puncte. Atunci când se produce o coliziune, scorul este afișat. Jucătorul poate ajusta nivelul de dificultate, inițial setat pe modul “Easy”(nivelul 1), folosind un buton(posibil tot cel din joystick). La apăsarea butonului, viteza de deplasare a personajului crește, harta se schimbă și culoarea LED-ului se modifică pentru a indica nivelul de dificultate actual sau pentru diferite efecte din timpul jocului.
Exemplu de schemă bloc: http://www.robs-projects.com/mp3proj/newplayer.html
Lista de piese:
Schema hardware
Schema electrica
Descrierea codului aplicaţiei (firmware)
1. Mediu de dezvoltare: - Platformă de dezvoltare: Arduino IDE
2. Librării şi surse 3rd-party:
- Această librărie este folosită pentru a controla ecranul TFT.
- SPI (Serial Peripheral Interface) este utilizat pentru comunicația cu ecranul TFT.
- Această librărie permite stocarea persistentă a datelor, cum ar fi scorurile maxime.
- Functia `tone()` este utilizată pentru a genera sunete pe pinul difuzorului.
#### 3. Algoritmi şi structuri implementate: - Structuri de date:
- Algoritmi:
#### 4. Surse şi funcţii implementate: - Setup-ul inițial:
```cpp void setup() { Serial.begin(9600); randomSeed(analogRead(5)); pinMode(SW, INPUT_PULLUP); pinMode(PIN_RED, OUTPUT); pinMode(PIN_GREEN, OUTPUT); tft.initR(INITR_BLACKTAB); level_select_init(); last_frame_time = millis(); curr_note_start_time = 0; } ``` - Initializează serialul pentru debugging. - Configurează pinurile pentru joystick, LED-uri și difuzor. - Inițializează ecranul TFT și structurile de date.
- Starea de selecție a nivelului:
```cpp void state_level_select() { if (joystick.dir_y == 1) { selected_level = (selected_level + 1) % 3; } else if (joystick.dir_y == -1) { selected_level = (selected_level - 1); if (selected_level < 0) selected_level = 2; } tft.fillRect(64, 40, 20, 60, ST7735_BLACK); tft.fillTriangle(80, 44 + 18 * selected_level, 80, 60 + 18 * selected_level, 64, 52 + 18 * selected_level, ST7735_WHITE); if (digitalRead(SW) == LOW) { gameState.transition_to(LEVEL_INIT, LEVEL_INIT_FRAME_TIME); } } ``` - Permite utilizatorului să selecteze nivelul dorit utilizând joystick-ul și butonul.
- Inițializarea nivelului:
```cpp void state_level_init() { tft.fillScreen(ST7735_BLACK); score = 0; max_score = 100; snake.reset(); empty_spaces = N_TILES * M_TILES - snake.length; memset(tiles, 0, sizeof(tiles)); if (selected_level >= 1) { for (int i = 0; i < N_TILES; i++) { renderIfDifferent(i, OBSTACLE); renderIfDifferent(N_TILES * M_TILES - 1 - i, OBSTACLE); renderIfDifferent(i * M_TILES, OBSTACLE); renderIfDifferent(i * M_TILES + M_TILES - 1, OBSTACLE); } empty_spaces -= N_TILES * 4; } if (selected_level == 2) { for (int i = 0; i < sizeof(level3_obstacles); i++) { int col = level3_obstacles[i] % M_TILES; int row = level3_obstacles[i] / N_TILES; for (int j = -1; j <= 1; j++) { renderIfDifferent((row + j) * M_TILES + col, OBSTACLE); } for (int k = -1; k <= 1; k++) { renderIfDifferent(row * M_TILES + col + k, OBSTACLE); } empty_spaces -= 3; } } if (random(0, 10) == 0) { renderIfDifferent(get_random_pos(), RED_APPLE); } else { renderIfDifferent(get_random_pos(), APPLE); } renderIfDifferent(snake.positions[snake.length - 1], SNAKE_HEAD); for (int i = 0; i < snake.length - 1; i++) { renderIfDifferent(snake.positions[i], SNAKE_BODY); } eeprom_position = selected_level * 4; EEPROM.get(eeprom_position, high_score); gameState.transition_to(LEVEL_RUNNING, LEVEL_RUNNING_FRAME_TIME); } ``` - Configurează elementele grafică și obstacolele pentru nivelul selectat. - Inițializează pozițiile șarpelui și merele pe ecran.
- Rularea nivelului:
```cpp void state_level_running() { int new_head_x = joystick.next_x(get_x(snake.positions[snake.length - 1])); int new_head_y = joystick.next_y(get_y(snake.positions[snake.length - 1])); byte next_pos = new_head_y * M_TILES + new_head_x; if (snake.has_collided_with_self(next_pos)) { gameState.transition_to(GAME_OVER, GAME_OVER_FRAME_TIME); return; } if (score != max_score) { score += 10; if (score < 500) { analogWrite(PIN_GREEN, score / 4); } } if (tiles[next_pos] == APPLE || tiles[next_pos] == RED_APPLE) { renderIfDifferent(snake.positions[snake.length - 1], SNAKE_BODY); snake.grow(next_pos); renderIfDifferent(snake.positions[snake.length - 1], SNAKE_HEAD); empty_spaces--; renderIfDifferent(get_random_pos(), APPLE); if (tiles[next_pos] == RED_APPLE) { max_score += 100; } else { max_score += 50; } tone(SPEAKER_PIN, APPLE_EAT_TONE, APPLE_EAT_DURATION); return; } if (tiles[next_pos] == OBSTACLE) { gameState.transition_to(GAME_OVER, GAME_OVER_FRAME_TIME); } renderIfDifferent(snake.positions[0], GRASS); renderIfDifferent(snake.positions[snake.length - 1], SNAKE_BODY); snake.move(next_pos); renderIfDifferent(snake.positions[snake.length - 1], SNAKE_HEAD); } ``` - Monitorizează și actualizează pozițiile șarpelui în funcție de intrările de la joystick. - Verifică coliziunile și actualizează scorul în funcție de interacțiunea cu merele.
- Finalul jocului:
```cpp void state_game_over() { if (score > high_score) { high_score = score; EEPROM.put(eeprom_position, high_score); } digitalWrite(PIN_RED, HIGH); tft.fillScreen(ST7735_RED); tft.setCursor(15, 60); tft.setTextSize(2); tft.println("YOU LOST"); tft.setTextSize(1); tft.setCursor(10, 90); tft.println("Your points " + String(score)); tft.setCursor(10, 110); tft.println("Best score " + String(high_score)); } ``` - Afișează mesajul de finalizare a jocului și scorurile. - Salvează scorurile maxime în EEPROM pentru a le menține între sesiunile de joc.
- Ciclu principal:
```cpp void loop() { if (gameState.should_update()) { gameState.update_time(); joystick.set_dirs(); switch (gameState.state) { case LEVEL_SELECT: state_level_select(); break; case LEVEL_INIT: state_level_init(); break; case LEVEL_RUNNING: state_level_running(); break; case GAME_OVER: state_game_over(); break; } } } ``` - Actualizează starea jocului și procesează intrările utilizatorului și logica jocului în funcție de timpul de cadru.
### Concluzie Acest design modular
Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.
https://randomnerdtutorials.com/guide-to-1-8-tft-display-with-arduino/