This is an old revision of the document!


Snake Game

Autor: Grosu Gheorghe

Grupa: 334CD

Introducere

Joc de tip Snake interactiv și captivant. Jocul este afișat pe un ecran LCD și oferă mai multe niveluri și viteze, crescând astfel complexitatea și atractivitatea jocului. Jucătorul își controlează șarpele cu ajutorul unui joystick. Scopul jocului este de a obține cel mai mare scor posibil fără ca șarpele să se ciocnească de el însuși sau de obstacolele de pe ecran.

Scorul poate fi vizualizat fie în timpul jocului, fie la final, oferind astfel jucătorului un feedback asupra performanței sale. Proiectul include și un buzzer care emite diferite sunete în timpul jocului.

Am fost un mare fan al acestui joc pe telefoanele vechi (Nokia :)) si mi s-a parut interesant cum as putea implementez eu acest lucru pe un microcontroler.

Utilitatea proiectului vine in primul rand din faptul ca ma va ajuta sa inteleg tot procesul de planificare, arhitectura si legare a partii de software cu cea de hardware.

Descriere generală

Proiectul este un joc implementat pe un dispozitiv care folosește un display pentru afișarea jocului, un buzzer pentru redarea sunetelor și un joystick pentru controlul personajului. Scopul jocului este să eviți coliziunile și să obții cât mai multe puncte. Atunci când se produce o coliziune, scorul este afișat. Jucătorul poate ajusta nivelul de dificultate, inițial setat pe modul “Easy”(nivelul 1), folosind un buton(posibil tot cel din joystick). La apăsarea butonului, viteza de deplasare a personajului crește, harta se schimbă și culoarea LED-ului se modifică pentru a indica nivelul de dificultate actual sau pentru diferite efecte din timpul jocului.

O schemă bloc cu toate modulele proiectului vostru, atât software cât şi hardware însoţită de o descriere a acestora precum şi a modului în care interacţionează.

Exemplu de schemă bloc: http://www.robs-projects.com/mp3proj/newplayer.html

Hardware Design

Lista de piese:

  • Placă de Dezvoltare Compatibilă cu Arduino Nano (ATmega328p)
  • Modul LCD SPI de 1.8'' (128×160)
  • Modul Joystick Biaxial
  • Breadboard HQ
  • Fire (Mama-Tata, Tata-Tata)
  • Buzzer Pasiv
  • LED
  • Rezistente

Schema hardware

Schema electrica

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

  • 28/04/2024 - Alegerea temei proiectului si descrierea sumara
  • 29/04/2024 - Comandarea componentelor hardware
  • 02/05/2024 - Crearea paginii proiectului si completarea partiala a acesteia
  • 12/05/2024 - Adaugarea schemei electrice si a schemei hardware

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

https://randomnerdtutorials.com/guide-to-1-8-tft-display-with-arduino/

Export to PDF

pm/prj2024/vstoica/gheorghe.grosu.1715626417.txt.gz · Last modified: 2024/05/13 21:53 by gheorghe.grosu
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0