This shows you the differences between two versions of the page.
pm:prj2024:vstoica:daniela.fuiorea [2024/05/26 19:12] daniela.fuiorea [Rezultate Obţinute] |
pm:prj2024:vstoica:daniela.fuiorea [2024/05/27 03:24] (current) daniela.fuiorea [Concluzii] |
||
---|---|---|---|
Line 32: | Line 32: | ||
==== Descriere ==== | ==== Descriere ==== | ||
- | Pentru a porni proiectul se apasa pe butonulde start. O data apasat, jucatorul are 3 vieti, incepe un timer care scade si se aprind un numar intamplator de LED-uri galbene la intervale intamplatoare. Daca butonul corespunzator este apasat, LED-ul se inchide, scorul creste cu 50 de puncte, LED-ul verde se aprinde iar buzzerul vibreaza. Daca se apasa un buton, iar LED-ul corespunzator era inchis, se scade 10 din scor, jucatorul pierde o viata, LED-ul rosu se aprinde, iar buzzerul vibreaza. Scorul nu poate sa scada sub 0. | + | Pentru a porni proiectul se apasa pe butonulde start. O data apasat, jucatorul are 3 vieti, incepe un timer care scade si se aprind un numar intamplator de LED-uri galbene la intervale intamplatoare. Daca butonul corespunzator este apasat, LED-ul se inchide, scorul creste cu 50 de puncte, LED-ul verde se aprinde iar buzzerul vibreaza. Daca se apasa un buton, iar LED-ul corespunzator era inchis, se scade 10 din scor, jucatorul pierde o viata, LED-ul rosu se aprinde, iar buzzerul vibreaza. Scorul nu poate sa scada sub 0. La fiecare mie de puncte, jucatorul isi regenereaza o viata. Exista si cartite false unde LED-ul lumineaza slab, iar daca butonul reprezentativ este apasat, este considerat gresit. |
Pe ecranul LCD se afiseaza pe primul rand timpul si scoru, iar pe al doilea rand numarul de vieti. Jocul se termina fie cand timpul ajunge la 00:00, fie cand numarul de vieti ajunge la 0. Daca timpul s-a terminat, pe ecranul LCD, pe primul rand apare mesajul "TIMP EXPIRAT", iar pe al doilea rand scorul obtinut. Daca numarul de vieti a ajuns la 0, pe ecranul LCD, pe primul rand apare mesajul "AI MURIT", iar pe al doilea rand scorul obtinut. Pentru a reincepe jocul, trebuie sa se apese iar pe butonul de start. | Pe ecranul LCD se afiseaza pe primul rand timpul si scoru, iar pe al doilea rand numarul de vieti. Jocul se termina fie cand timpul ajunge la 00:00, fie cand numarul de vieti ajunge la 0. Daca timpul s-a terminat, pe ecranul LCD, pe primul rand apare mesajul "TIMP EXPIRAT", iar pe al doilea rand scorul obtinut. Daca numarul de vieti a ajuns la 0, pe ecranul LCD, pe primul rand apare mesajul "AI MURIT", iar pe al doilea rand scorul obtinut. Pentru a reincepe jocul, trebuie sa se apese iar pe butonul de start. | ||
Line 46: | Line 46: | ||
| LED Verde | 1 | {{:pm:prj2024:vstoica:fuiorea_daniela_coponenta_4.jpg?100|}} | Se aprinde pentru a atentiona jucatorul ca a lovit cartita corecta | | | LED Verde | 1 | {{:pm:prj2024:vstoica:fuiorea_daniela_coponenta_4.jpg?100|}} | Se aprinde pentru a atentiona jucatorul ca a lovit cartita corecta | | ||
| LED Rosu | 1 | {{:pm:prj2024:vstoica:fuiorea_daniela_coponenta_4.jpg?100|}} | Se aprinde pentru a atentiona jucatorul ca a lovit cartita gresita | | | LED Rosu | 1 | {{:pm:prj2024:vstoica:fuiorea_daniela_coponenta_4.jpg?100|}} | Se aprinde pentru a atentiona jucatorul ca a lovit cartita gresita | | ||
- | | Buzzer Piezo | 1 | {{:pm:prj2024:vstoica:fuiorea_daniela_componente_8.jpg?100|}} | Vibreaza in functie daca jucatorul a lovit cartita corecta sau nu | | + | | Buzzer | 1 | {{:pm:prj2024:vstoica:fuiorea_daniela_componente_8.jpg?100|}} | Vibreaza in functie daca jucatorul a lovit cartita corecta sau nu | |
| Rezistor 1.8KΩ | 5 | {{:pm:prj2024:vstoica:fuiorea_daniela_coponenta_6.jpg?100|}} | Sa functioneze corect butonul | | | Rezistor 1.8KΩ | 5 | {{:pm:prj2024:vstoica:fuiorea_daniela_coponenta_6.jpg?100|}} | Sa functioneze corect butonul | | ||
| Rezistor 220Ω | 6 | {{:pm:prj2024:vstoica:fuiorea_daniela_componente_7.jpg?100|}} | Sa functioneze corect LED-urile | | | Rezistor 220Ω | 6 | {{:pm:prj2024:vstoica:fuiorea_daniela_componente_7.jpg?100|}} | Sa functioneze corect LED-urile | | ||
Piesele au fost comandate de pe [[https://www.optimusdigital.ro/ro/|Optimus Digital]] | Piesele au fost comandate de pe [[https://www.optimusdigital.ro/ro/|Optimus Digital]] | ||
- | Buzzerul a fost donat | + | Buzzerul a fost donat ca cel original si-a luat bully UwU |
==== Scheme Electrice ==== | ==== Scheme Electrice ==== | ||
=== Schema Principala === | === Schema Principala === | ||
Line 123: | Line 123: | ||
{{:pm:prj2024:vstoica:fuiorea_daniela_carcasa_5.jpg?350|}} | {{:pm:prj2024:vstoica:fuiorea_daniela_carcasa_5.jpg?350|}} | ||
+ | {{:pm:prj2024:vstoica:fuiorea_daniela_carcasa_6.jpg?285|}} | ||
=== Lipirea Componentelor === | === Lipirea Componentelor === | ||
- | Am folosit o placuta de cupru pe care am gaurit-o. Am trasat negativele pe ea pentru a putea conecta componentele si a asigura rezistenta butoanelor. | + | Am folosit o placuta de cupru pe care am gaurit-o. Am trasat negativele pe ea pentru a putea conecta componentele si a asigura rezistenta butoanelor. Am lipit firele, rezistentele, buzzerul si butoanele si am conectat LED-urile. Be placa de baza am conectat si ecranul LCD si butonul de start. Pe mijloc este GND-ul, iar VCC-ul este in jurul sau. In rest, sunt bine partitionate componentele. Firele au fost, intradevar, prea scurte. |
{{:pm:prj2024:vstoica:fuiorea_daniela_cablaj_1.jpg?200|}} | {{:pm:prj2024:vstoica:fuiorea_daniela_cablaj_1.jpg?200|}} | ||
Line 133: | Line 134: | ||
{{:pm:prj2024:vstoica:fuiorea_daniela_cablaj_4.jpg?200|}} | {{:pm:prj2024:vstoica:fuiorea_daniela_cablaj_4.jpg?200|}} | ||
+ | {{:pm:prj2024:vstoica:fuiorea_daniela_cablaj_5.jpg?200|}} | ||
+ | |||
+ | Carcasa a fost lipita asa ca niste poze ca sa se vada ce e in interior (Dumnezeu cu mila): | ||
+ | |||
+ | {{:pm:prj2024:vstoica:fuiorea_daniela_cablaj_6.jpg?400|}} | ||
+ | {{:pm:prj2024:vstoica:fuiorea_daniela_cablaj_7.jpg?280|}} | ||
Line 505: | Line 512: | ||
===== Rezultate Obţinute ===== | ===== Rezultate Obţinute ===== | ||
- | Proiectul complet este o varianta a jocului Whac-A-Mole cu LED-uri intr-o forma portabila care trebuie alimentata la o sursa de energie. | + | Proiectul functioneaza complet, avand o structura intuitiva si un design atractiv si inovativ. |
+ | {{:pm:prj2024:vstoica:fuiorea_daniela_final_1.jpg?240|}} | ||
+ | {{:pm:prj2024:vstoica:fuiorea_daniela_final_2.jpg?250|}} | ||
+ | {{:pm:prj2024:vstoica:fuiorea_daniela_final_5.jpg?230|}} | ||
+ | |||
+ | {{:pm:prj2024:vstoica:fuiorea_daniela_final_3.jpg?380|}} | ||
+ | {{:pm:prj2024:vstoica:fuiorea_daniela_final_4.jpg?350|}} | ||
===== Concluzii ===== | ===== Concluzii ===== | ||
+ | Acest proiect este o alegorie a nasterii si cresterii unui copil. Initial am fost confuza cu ce tre sa fac, nestiind de unde sa ma apuc. Apoi incetul cu incetul m-am atasat de el, primele sunete, primele luminite, parca mi se facea un drag de el. Apoi a venit partea tumultoasa, imi venea sa imi rup parul din cap, eram satula peste cap de tot, nu mai suportam sa il vad, parca nimic nu merge bine. In final, dupa tot timpul asta, sunt mandra de ce a ajuns. | ||
+ | |||
+ | Workflow-ul meu, in opinia mea, m-a ajutat mai mult decat daca urmam efectiv deadline-urile impuse. Sa creez mai intai un demo pentru a ma asigura ca nu ard componente si apoi sa incep scriu codul, a fost un boost de start foarte bun. Apoi prototiparea pe breadboard (fara a lipi direct componentele) m-a dat siguranta ca toate componentele functioneaza, cat si o testare rapida a modificarilor aduse ulterior codului. | ||
==== Observatii si Ganduri ==== | ==== Observatii si Ganduri ==== | ||
* Niciodata sa nu iei prea putine componente ca sunt sanse sa se buleasca. | * Niciodata sa nu iei prea putine componente ca sunt sanse sa se buleasca. | ||
Line 521: | Line 537: | ||
* Daca adaugi apa in vernis poliere devine albicios cu o textura ciudata, dar la uscare e ok si parca se usuca is mai repede | * Daca adaugi apa in vernis poliere devine albicios cu o textura ciudata, dar la uscare e ok si parca se usuca is mai repede | ||
* Inca nu sunt sigura cu ce se dilueaza vernis poliere, dar cu apa e clar ca nu | * Inca nu sunt sigura cu ce se dilueaza vernis poliere, dar cu apa e clar ca nu | ||
+ | * Parca mai mergea inca niste timp sa nu ajung sa fac aproape all nighter... | ||
+ | * Nu imi place sa lipesc componente | ||
==== Obstacole Intalnite ==== | ==== Obstacole Intalnite ==== | ||
* Am uitat de existenta debounce-ului, neintelegand de ce imi ia de mai multe ori butonul. Acum mi-am adus aminte. | * Am uitat de existenta debounce-ului, neintelegand de ce imi ia de mai multe ori butonul. Acum mi-am adus aminte. | ||
Line 536: | Line 554: | ||
* NU TOTI PINII ACCEPTA PWM SI INTRERUPERI | * NU TOTI PINII ACCEPTA PWM SI INTRERUPERI | ||
* E greu sa deschizi sticla de vernis poliere de la atelier | * E greu sa deschizi sticla de vernis poliere de la atelier | ||
+ | * Nu stiu sa planuiesc inainte si era sa belesc toata placuta de cupru | ||
===== Download ===== | ===== Download ===== | ||
- | <note warning> | + | {{:pm:prj2024:vstoica:mole.zip|}} contine fisierul .ino unde a fost facut programul si un fisier upload.sh pentru compilare si bagatul automat pe placuta. |
- | O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-). | + | |
- | + | ||
- | Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea **Add Images or other files**. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul **:pm:prj20??:c?** sau **:pm:prj20??:c?:nume_student** (dacă este cazul). **Exemplu:** Dumitru Alin, 331CC -> **:pm:prj2009:cc:dumitru_alin**. | + | |
- | </note> | + | |
===== Jurnal ===== | ===== Jurnal ===== | ||