This is an old revision of the document!
Gentleman Robo
Introducere
Într-o lume în care tradițiile se estompează și stilurile de viață se schimbă rapid, am decis să aduc o picătură din nostalgia vechilor maniere în era tehnologiei avansate. Hai să fim sinceri, în ziua de azi, rareori mai vezi un băiat care își deschide umbrela pentru o fată când plouă. Așa că am hotărât să fac ceva în legătură cu asta - am creat un robot care face exact asta!
Pornind de la dorința de a aduce împreună tehnologia și rafinamentul, am dezvoltat o mașină autonomă cu un twist inedit: este echipată cu senzori infraroșu care îi conferă “vederea” necesară pentru a urmări o linie prestabilită, iar atunci când se întâlnește cu apă, se transformă într-un adevărat gentleman.
Da, ai auzit bine! Cu un senzor special de apă și un servomotor, mașina mea ridică o umbrelă într-o manieră elegantă și afișează un mesaj corespunzător pe un ecran LCD. Este un spectacol al tehnologiei și al stilului, întruchipând ideea că utilitatea poate merge mână în mână cu eleganța.
Descriere generală
Schemă bloc
Descriere
1. Motor Control Driver with L298N:
Descriere: Acesta este responsabil pentru controlul mișcării a două motoare DC conectate la roțile mașinii. Este compus din tranzistoare și diode care permit controlul direcției și vitezei motoarelor.
Interacțiune:Prin intermediul unor semnale de la Arduino Uno, determină direcția și viteza de rotație a motoarelor pentru a face mașina să meargă înainte, înapoi sau să se oprească.
2. Infrared Sensors:
Descriere: Acești senzori de infraroșu sunt plasați pe partea stângă și dreaptă a mașinii și sunt folosiți pentru a detecta o linie neagră pe sol. Ei servesc ca “ochii” mașinii, permitându-i să urmeze linia.
Interacțiune: Senzorii de infraroșu trimit semnale către Arduino Uno atunci când detectează linia neagră. Aceste semnale sunt folosite pentru a ghida mișcarea mașinii în direcția dorită.
3. Water Sensor:
Descriere: Acest senzor de apă este conectat la un pin analogic al Arduino Uno și este folosit pentru a detecta prezența apei.
Interacțiune: Atunci când senzorul de apă detectează apă, trimite un semnal către Arduino Uno. Acest semnal declanșează acțiunea unui servo motor.
5. Servo Motor:
Descriere: Servo motorul este utilizat pentru a acționa o umbrelă.
Interacțiune: La detectarea apei de către senzorul de apă, Arduino Uno trimite un semnal către servo motor pentru a iniția mișcarea de ridicare a umbrelei.
6. Arduino Uno:
Descriere: Arduino Uno servește ca și “creier” al mașinii, controlând toate modulele și execuția codului programat.
Interacțiune: Arduino Uno primește semnale de la senzorii de infraroșu și de apă și controlează modulul driver de comandă motor cu L298N și servo motorul în funcție de aceste semnale.
7. LCD Module :
Descriere: Acest modul LCD este utilizat pentru a afișa un mesaj corespunzător atunci când este detectată prezența apei.
Interacțiune: Când senzorul de apă detectează apă, Arduino Uno poate trimite un semnal către modulul LCD pentru a afișa un avertisment despre prezența apei.
Hardware Design
Listă de piese:
ARDUINO UNO R3 ATMEGA328P
2 senzori infraroșu
Senzor nivel apă
Modul LCD 1602
Șasiu transparent mașină inteligentă
Modul driver de comanda motor cu L298N OKY3195
Servomotor SG90
Breadboard 830 puncte MB102
Schemă electrică
Software Design
Descrierea codului aplicaţiei (firmware):
mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
(etapa 3) surse şi funcţii implementate
Rezultate Obţinute
Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.
Concluzii
Download
O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună

.
Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.
Jurnal
Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.
Bibliografie/Resurse
Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.
Export to PDF