This is an old revision of the document!


Gentleman Robo

Introducere

Într-o lume în care tradițiile se estompează și stilurile de viață se schimbă rapid, am decis să aduc o picătură din nostalgia vechilor maniere în era tehnologiei avansate. Hai să fim sinceri, în ziua de azi, rareori mai vezi un băiat care își deschide umbrela pentru o fată când plouă. Așa că am hotărât să fac ceva în legătură cu asta - am creat un robot care face exact asta!

Pornind de la dorința de a aduce împreună tehnologia și rafinamentul, am dezvoltat o mașină autonomă cu un twist inedit: este echipată cu senzori infraroșu care îi conferă “vederea” necesară pentru a urmări o linie prestabilită, iar atunci când se întâlnește cu apă, se transformă într-un adevărat gentleman.

Da, ai auzit bine! Cu un senzor special de apă și un servomotor, mașina mea ridică o umbrelă într-o manieră elegantă și afișează un mesaj corespunzător pe un ecran LCD. Este un spectacol al tehnologiei și al stilului, întruchipând ideea că utilitatea poate merge mână în mână cu eleganța.

Descriere generală

Schemă bloc

O schemă bloc cu toate modulele proiectului vostru, atât software cât şi hardware însoţită de o descriere a acestora precum şi a modului în care interacţionează.

Exemplu de schemă bloc: http://www.robs-projects.com/mp3proj/newplayer.html

Hardware Design

Listă de piese:
  • ARDUINO UNO R3 ATMEGA328P
  • 2 senzori infraroșu
  • Senzor nivel apă
  • Modul LCD 1602
  • Șasiu transparent mașină inteligentă
  • Modul driver de comanda motor cu L298N OKY3195
  • Servomotor SG90
  • Breadboard 830 puncte MB102

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF

pm/prj2024/vstoica/alexandra.bogdan02.1714411379.txt.gz · Last modified: 2024/04/29 20:22 by alexandra.bogdan02
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0