This shows you the differences between two versions of the page.
pm:prj2024:tdicu:razvan.burlacu [2024/05/05 21:10] razvan.burlacu created |
pm:prj2024:tdicu:razvan.burlacu [2024/05/27 12:07] (current) razvan.burlacu [Bibliografie/Resurse] |
||
---|---|---|---|
Line 3: | Line 3: | ||
<note tip> | <note tip> | ||
- | Un joc de snake in stil retro pe un display 16x16: | + | Un joc de snake in stil retro pe un display: |
* Jucatorul controleaza prin 4 butoane sarpele pentru a obtine puncte | * Jucatorul controleaza prin 4 butoane sarpele pentru a obtine puncte | ||
* Sarpele creste in marime cu un pixel dupa ce mananca un punct | * Sarpele creste in marime cu un pixel dupa ce mananca un punct | ||
Line 10: | Line 10: | ||
===== Descriere generală ===== | ===== Descriere generală ===== | ||
- | <note tip> | + | {{:pm:prj2024:tdicu:snake.png?400|}} |
- | O schemă bloc cu toate modulele proiectului vostru, atât software cât şi hardware însoţită de o descriere a acestora precum şi a modului în care interacţionează. | + | |
- | + | ||
- | Exemplu de schemă bloc: http://www.robs-projects.com/mp3proj/newplayer.html | + | |
- | </note> | + | |
===== Hardware Design ===== | ===== Hardware Design ===== | ||
<note tip> | <note tip> | ||
- | Aici puneţi tot ce ţine de hardware design: | + | Piese: |
- | * listă de piese | + | * Arduino UNO |
- | * scheme electrice (se pot lua şi de pe Internet şi din datasheet-uri, e.g. http://www.captain.at/electronic-atmega16-mmc-schematic.png) | + | * Display SPI 240x320 px |
- | * diagrame de semnal | + | * joystick |
- | * rezultatele simulării | + | * breadboard |
+ | * rezistente | ||
</note> | </note> | ||
+ | {{:pm:prj2024:tdicu:poza_fizica.jpeg?300|}} | ||
===== Software Design ===== | ===== Software Design ===== | ||
- | <note tip> | + | Inițializare hardware: |
- | Descrierea codului aplicaţiei (firmware): | + | Configurez ecranul LCD si pinii joystick-ului. |
- | * mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR) | + | |
- | * librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib) | + | Setup: |
- | * algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi | + | Initializez ecranul si setez poziția inițiala a sarpelui. |
- | * (etapa 3) surse şi funcţii implementate | + | Generez prima bucata de mancare. |
- | </note> | + | |
+ | Loop: | ||
+ | Citesc valorile de la joystick si actualizez directia sarpelui. | ||
+ | Mut sarpele in funcție de direcție. | ||
+ | Verific coliziunile si actualizez starea jocului. | ||
+ | |||
+ | Funcții suplimentare: | ||
+ | moveSnake(): gestioneaza mutarea sarpelui. | ||
+ | generateFood(): genereaza mancarea pe ecran. | ||
+ | checkCollision(): verifica coliziunile si gestioneaza sfarșitul jocului. | ||
===== Rezultate Obţinute ===== | ===== Rezultate Obţinute ===== | ||
- | + | Un joc de snake functional. | |
- | <note tip> | + | |
- | Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru. | + | |
- | </note> | + | |
===== Concluzii ===== | ===== Concluzii ===== | ||
+ | Partea de hardware a fost cea ma complicata, mai ales conectarea display-ului LCD, in ansamblu, a fost un proiect dragut. | ||
===== Download ===== | ===== Download ===== | ||
- | + | {{:pm:prj2024:tdicu:retro_snake.zip|}} | |
- | <note warning> | + | |
- | O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-). | + | |
- | + | ||
- | Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea **Add Images or other files**. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul **:pm:prj20??:c?** sau **:pm:prj20??:c?:nume_student** (dacă este cazul). **Exemplu:** Dumitru Alin, 331CC -> **:pm:prj2009:cc:dumitru_alin**. | + | |
- | </note> | + | |
===== Jurnal ===== | ===== Jurnal ===== | ||
Line 61: | Line 59: | ||
===== Bibliografie/Resurse ===== | ===== Bibliografie/Resurse ===== | ||
- | <note> | + | https://www.optimusdigital.ro/ro/senzori-senzori-de-atingere/742-modul-joystick-ps2-biaxial-negru-cu-5-pini.html?search_query=joystick&results=42 |
- | Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe **Resurse Software** şi **Resurse Hardware**. | + | https://learn.adafruit.com/adafruit-gfx-graphics-library |
- | </note> | + | |
<html><a class="media mediafile mf_pdf" href="?do=export_pdf">Export to PDF</a></html> | <html><a class="media mediafile mf_pdf" href="?do=export_pdf">Export to PDF</a></html> | ||