This is an old revision of the document!


Ball Balancing Robot

Nume: Radu Eduard-Andrei

Grupa: 333CC

Un robot care foloseste 4 stepper-motors pentru a inclina un plan pe care se afla un touchpad rezistiv care poate detecta pozitia unul ball bearing. Va folosi 2 algoritmi de control de tip PID pentru a muta ball bearing-ul catre centrul sau (sau orice punct de pe suprafata lui.

Introducere

M-am inspirat din video-uri vazute online, si l-am ales deoarece am vrut ca proiectul meu sa includa un algoritm de control. Nu are o utilitate practica, dar poate fi vazut ca o jucarie anti-stres.

Prezentarea pe scurt a proiectului vostru:

  • ce face
  • care este scopul lui
  • care a fost ideea de la care aţi pornit
  • de ce credeţi că este util pentru alţii şi pentru voi

Descriere generală

Robotul este format din piese printate 3D si consta intr-o platforma care isi poate schimba unghiul cu suprafata orizontala prin intermediul celor 4 motoare care controleaza cela 4 picioare.

Se incearca balansarea unei bile de metal pe platforma. Pentru determinarea pozitiei bilei se foloseste un touchpad rezistiv.

Se foloseste un algoritm de control de tip PID pentru determinarea unghiului optim pentru ca bila sa ajunga in centrul platformei si sa ramana acolo.

Hardware Design

Lista piese:
  • Arduino uno
  • 4x STEPERONLINE Stepper Motor Nema 17 Bipolar
  • 4x AzDelivery A4988 Stepper Motor Driver
  • 1x VSDISPLAY 8.4” Resistive Touch Sensor
  • 1x Sursa DC 24V 0-6.5A
  • 1x LM2596 DC-DC Buck Converter Step Down Modul

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF

pm/prj2024/tdicu/eduard_andrei.radu.1716467124.txt.gz · Last modified: 2024/05/23 15:25 by eduard_andrei.radu
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0