This is an old revision of the document!


Doggy-clock

Introducere

Proiectul constă într-un robot ingenios, cu aspect de câine, care își asumă rolul unui ceas desteptător. În momentul în care ora dorită este atinsă, acesta nu doar sună, ci și latră, apoi pornește pe un traseu predefinit. Scopul său este acela de a crea o experiență interactivă și distractivă pentru utilizator, încurajându-l să se ridice și să-l urmărească pentru a-l opri.

Ideea a pornit de la dorința de a combina utilul cu plăcutul, oferindu-mi o alternativă amuzantă și eficientă pentru ceasurile obișnuite. Consider că acest proiect este folositor atât pentru mine, asigurându-mi o modalitate inedită de a începe ziua, cât și pentru alții, oferindu-le o privire asupra creativității și inovației în domeniul roboților și designului. Mai mult, robotul este util și pentru a rezolva problema snooze-urilor constante ale alarmelor, ce pot rezulta într-o trezire întârziată.

Descriere generală

1. Arduino Uno: Este microcontrollerul principal care coordonează întregul sistem. Primește informații despre ora curentă de la modulul de ceas (clock) și monitorizează dacă ora setată de utilizator a fost atinsă.

2. Modulul de ceas (Clock): Furnizează informații despre ora curentă către Arduino Uno. Aceste informații sunt utilizate pentru a verifica dacă ora setată de utilizator a fost atinsă sau nu.

3. Reached selected time?: Această parte a programului verifică dacă ora curentă corespunde cu ora setată de utilizator. Dacă da, continuă cu acțiunile următoare. Dacă nu, revine la modulul de ceas pentru a verifica din nou ora.

4. Buzzer and Engine: Dacă ora setată de utilizator a fost atinsă, acest modul este activat. Buzerul emite sunetul de alarmă, iar motorul începe să se deplaseze pe traseul prestabilit.

5. Button: Acesta este butonul pe care utilizatorul îl poate apăsa pentru a opri alarmă și mișcarea robotului.

6. If not pressed: Dacă utilizatorul nu apasă butonul, sistemul revine la monitorizarea stării butonului, continuând să emită sunetul de alarmă și să se deplaseze pe traseu până când butonul este apăsat.

7. If pressed: Dacă utilizatorul apasă butonul, sistemul oprește sunetul de alarmă și mișcarea motorului.

Hardware Design

Aici puneţi tot ce ţine de hardware design:

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF

pm/prj2024/tdicu/alexandra.florescu.1714901384.txt.gz · Last modified: 2024/05/05 12:29 by alexandra.florescu
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0