Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

pm:prj2024:sseverin:vladimir.marin0110 [2024/05/30 10:55]
vladimir.marin0110 [Introducere]
pm:prj2024:sseverin:vladimir.marin0110 [2024/05/30 11:32] (current)
vladimir.marin0110 [Bibliografie/Resurse]
Line 2: Line 2:
 ===== Introducere ===== ===== Introducere =====
  
-Proiectul consta in realizarea unui simplu sintetizator audio folosind un esp32+Proiectul consta in realizarea unui simplu sintetizator audio folosind un ESP32
-Ideea mi-a venit de la [[https://​teenage.engineering/​products/​po|Pocket Operators]] realizate de cei de la Teenage Engineering. Scopul proiectului este de a realiza o varianta portabila si accesibila a unui sintetizator audio. Proiectul se bazeaza pe dezvoltarea unei platforme hardware cat mai simple, sky's the limit cand vine vorba de software. ​+Ideea mi-a venit de la [[https://​teenage.engineering/​products/​po|Pocket Operators]] realizate de cei de la Teenage Engineering. Scopul proiectului este de a realiza o varianta portabila si accesibila a unui sintetizator audio. Proiectul se bazeaza pe dezvoltarea unei platforme hardware cat mai simple, sky's the limit cand vine vorba de software. 
 ===== Descriere generală ===== ===== Descriere generală =====
-{{:​pm:​prj2024:​sseverin:​electrical_scheme.jpg?​200|}}+{{ :​pm:​prj2024:​sseverin:​electrical_scheme.jpg?​300 |}}
 Lab-uri Folosite: Lab-uri Folosite:
 I2C - comunicatia esp32 cu Display-ul; ​ I2C - comunicatia esp32 cu Display-ul; ​
 PWM - feedback tactil la actionarea oricarui input (potentiometru sau buton) prin intermediul vibromotorului; ​ PWM - feedback tactil la actionarea oricarui input (potentiometru sau buton) prin intermediul vibromotorului; ​
 ADC - input potentiometre; ​ ADC - input potentiometre; ​
-BONUS: DAC - output audio folosind dac-ul intern al esl32, preluat si amplificat de LM386 si pasat catre speaker/​casti.+BONUS: DAC - output audio folosind dac-ul intern al ESP32, preluat si amplificat de LM386 si pasat catre speaker/​casti.
  
 ===== Hardware Design ===== ===== Hardware Design =====
 Piese: ESP32, LCD Display, I2C to 16 pins LCD Display adapter, sursa step down, vibromotor, LM386 Amp, Female 3.5mm stereo Jack, Speaker, 4x4 Button Matrix, potentiometre. Piese: ESP32, LCD Display, I2C to 16 pins LCD Display adapter, sursa step down, vibromotor, LM386 Amp, Female 3.5mm stereo Jack, Speaker, 4x4 Button Matrix, potentiometre.
 +{{ :​pm:​prj2024:​sseverin:​order_1.png?​300 |}}
 +{{ :​pm:​prj2024:​sseverin:​order2.png?​300 |}}
  
 ===== Software Design ===== ===== Software Design =====
  
- 
-<note tip> 
-Descrierea codului aplicaţiei (firmware): 
-  * mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR) 
-  * librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib) 
-  * algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi 
-  * (etapa 3) surse şi funcţii implementate 
-</​note>​ 
 Am folosit PlatformIO. Am folosit PlatformIO.
  
-===== Rezultate Obţinute =====+Am un tabel de frecvente asociat fiecarui buton. Setez frecventa folosind DAC write.
  
-<note tip> +Cele 2 potentiometre urca/coboara tonalitatea notelor, si fiecare potentiometru are implementat o valoare de threshold, pentru a evita perceperea lor de catre ADC ca fiind activate constant (jitter intre valorile 0 si 1 spre exemplu).
-Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru. +
-</note>+
  
-===== Concluzii =====+La apasarea unui buton sau miscarea unui potentiometru,​ primim haptic feedback prin intermediul vibromotorului actionat prin PWM. Initial acesta era proportional cu schimbarea provocata asupra sistemului (creste potentiometrul 1, vibratie in crestere, scade potentiometrul 1, vibratie in scadere) doar ca de la o anumita valoare, vibromotorul nu se mai simtea deloc, asa ca a optat pentru o intensitate maxima a acestuia pentru fiecare actiune, inclusiv apasarea butoanelor.
  
-===== Download ​=====+Ecranul LCD afiseaza prin I2C diferenta fata de gama naturala astfel: o rotatie maxima a unui potentiometru reprezinta 1500, in sus sau in jos. Diferenta dintre aceste doua valori este afisata pe ecran. 
 +===== Rezultate Obţinute ​=====
  
-<note warning>​ +{{:pm:​prj2024:​sseverin:​pic1.jpg?​300|}}{{ :​pm:​prj2024:​sseverin:​pic2.jpg?300 |}}
-O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectuluisurse, scheme, etcUn fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).+
  
-Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea **Add Images or other files**. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul **:​pm:​prj20??:​c?​** sau **:​pm:​prj20??:​c?:​nume_student** (dacă este cazul). **Exemplu:​** Dumitru Alin, 331CC -> **:​pm:​prj2009:​cc:​dumitru_alin**. +===== Download ​===== 
-</​note>​ +{{:​pm:​prj2024:​sseverin:​proiectpm.7z|}}
- +
-===== Jurnal ​=====+
  
-<note tip> 
-Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului. 
-</​note>​ 
  
 ===== Bibliografie/​Resurse ===== ===== Bibliografie/​Resurse =====
  
-<​note>​ +[[https://​www.reddit.com/​r/​synthdiy/​comments/​qu53mp/​where_to_start_with_arduino_for_synth_design/​]] 
-Listă cu documente, datasheet-uri,​ resurse Internet folosite, eventual grupate pe **Resurse Software** şi **Resurse Hardware**+[[https://​www.instructables.com/​DIY-Arduino-Nebulophone-Synth/​\]] [[https://note.com/​solder_state/​n/​na5ab5e809949 
-</note>+]]
  
 <​html><​a class="​media mediafile mf_pdf"​ href="?​do=export_pdf">​Export to PDF</​a></​html>​ <​html><​a class="​media mediafile mf_pdf"​ href="?​do=export_pdf">​Export to PDF</​a></​html>​
  
pm/prj2024/sseverin/vladimir.marin0110.1717055706.txt.gz · Last modified: 2024/05/30 10:55 by vladimir.marin0110
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0